Gå til innhold

Games for Windows Live stenges neste år (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at alt som skal til er en liten kodesnutt som gjør at spillene blir verifisert gjennom Steam heller enn Games for Windows. Crackere verden over har tross alt fjernet verifiserings-utfordringer i en årrekke, så dette ser jeg ikke så mørkt på.

 

Jeg krysser fingrene for at U-play blir tatt med i dragsuget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Regner med at alt som skal til er en liten kodesnutt som gjør at spillene blir verifisert gjennom Steam heller enn Games for Windows. Crackere verden over har tross alt fjernet verifiserings-utfordringer i en årrekke, så dette ser jeg ikke så mørkt på.

 

Jeg krysser fingrene for at U-play blir tatt med i dragsuget.

 

Da forutsetter du respekt for kundene hos spillutgivere, det kan man ikke være så sikker på...

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom de gjør spill ubrukelige, kommer det nok til å komme massesøksmål mot MS og selskapene som er involvert.

Lenke til kommentar

At det er snakk om noe dragsug tror jeg egentlig ikke, siden GWFL alltid har vært avhengig av at utviklere vil binde seg til det. Og det er det vel stadig færre som vil, derfor avviklingen. uPlay og RSC (og forsåvidt Origin eller Battle.net) kommer med spillene fra de ulike utviklerne selv, og er deres egen Steamalike-løsning - DRM mer eller mindre kompetent forkledd som butikk eller "sosialt nettverk" - som de kan pushe gjennom (antatt) gode spill.

Blir spennende å se om Bulletstorm og Dark Souls fungerer ved neste korsvei. Kanskje Microsoft gjør som Ubisoft og ber folk laste ned en crack fra TPB. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...