Gå til innhold

Skyteknappen på batterigrep til 5DmkIII funker ikke. Firmware?

Anbefalte innlegg

Andre som sliter med batterigrepet til Canon 5DmkIII?
"Skyteknappen" virker en stund. Så fungerer den bare på fokus halvveis ned. Slår av kamerahuset. Skrur at batterigrep og skrur det på igjen. Funker det bra igjen. Har hatt på automatisk slukking etter 1 min. Når kamera slukker og jeg trykker det på igjen så fungerer ikke skyteren på batterigrepet. Hender at det fokuserer når trykker halvveis ned.

Etter at jeg har deaktivert denne auto av 1 min. Så har jeg brukt skyteknappen 1 times tid.
Kan det være noe med firmware 1.2.1?

Nå har jeg skrudd av kamera og hatt det av noen timer. Har hatt det i en snutebag og gått rundt. Slo det på nå. Fokus funker når trykker halveis ned med tar ikke bildet når trykker knappen lengre ned.

Løsnet litt på batterigrepet. Dette hjulet. Strammet til å skrudde på. Da fungerer alt. Slo av kamera. Ventet 5 min. Slo på å da fungerer alt.

Håper dere har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten misstanke at det er grepet som det er noe galt med, leste en plass at utløserknappen henger seg opp, men husker ikke hvilke grep/kamera det var til igjen.

Når du får feilen kan du sjekke at knappen er helt ute, eller om den har hengt seg litt.

Har denne feilen vært fra dag 1, eller oppstått etter en stund.

Er feilen der uansett type autofokus-opsjon du bruker.

Har du prøvd og resette kameraet.

Har du oppgradert firmwaren, og det kan ha hatt en innvirkning.

Har du prøvd og google feilen ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Knappen er helt ute. Knappen kan trykkes halvveis ned og AF skifter/beveger seg. Men videre trykk ned da blir det ikke tatt bildet.

Første halve året var det ikke noe problem. Problemet begynte i vår. Usikker om det kan ha noe med firmware oppdatering å gjøre? Har oppdatert noen ganger det siste året.

Ikke testet med annen AF form.

Ikke resatt kamera. Gjøres dette i menyen?

Har prøvd å sjekke litt rundt på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...