GamerStrikeHD Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Her sitter jeg og maser om hjelp fordig jeg lurer på om det går ann å ha serveren på hele tiden?? uten å kjøpe serveren??Bukkit?? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hva er det du egentlig maser etter? Ja du kan ha serveren på hele tiden. Hva mener du med å kjøpe server? Er det leie deg en en MC server du mener? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 http://www.minecraftforum.net/topic/1233036-freeminecrafthostcom-free-instant-and-lag-free-minecraft-servers-for-everyone/ Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Hva er det du egentlig maser etter? Ja du kan ha serveren på hele tiden. Hva mener du med å kjøpe server? Er det leie deg en en MC server du mener? NEINEINEI! Jeg vil ha serveren 24/7 uten å leie. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 NEINEINEI! Jeg vil ha serveren 24/7 uten å leie. Klikk linken jeg ga deg så får du opp minecraft server uten å betale en krone.. Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Klikk linken jeg ga deg så får du opp minecraft server uten å betale en krone.. prøvde det men: Sorry, 100 Servers are Max:( Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Ah ok, men kan ikke innbille meg at minekraft trenger så kraftig server å kjøre på. Sett opp en gammel maskin om du har tilgang og sett opp din egen http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Ah ok, men kan ikke innbille meg at minekraft trenger så kraftig server å kjøre på. Sett opp en gammel maskin om du har tilgang og sett opp din egen http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server Hehe, da tror du feil. MC krever uhorvelig mye. Hvor mange spillere vil du ha på denne serveren TS? Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Jeg vil egentlig ha 1000-1500-2000 men aner ikke om det går-.- eller så mange som går Endret 20. august 2013 av GamerStrikeHD Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Vel, DET får du ikkje til med ein kjip heimeserver. Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Vel, DET får du ikkje til med ein kjip heimeserver. ok? men hva er maks? og får jeg serveren i 24/7? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Hehe, da tror du feil. MC krever uhorvelig mye. Hvor mange spillere vil du ha på denne serveren TS? Da tok jeg feil Jeg *host* hadde en wow server kjørende med en del spillere tilbake i tiden, trodde ikke at dette spillet skulle være verre å huse. Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 ok? men hva er maks? og får jeg serveren i 24/7? Kommer vel helt an på pc'en du bruker. Om du kan gi info om den så kan sikkert noen hjelpe. Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Machine name: Lenovo-Mathias-Gaming-PC Operating System: Windows 8 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.130531-1504) Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: LENOVO System Model: 2189 BIOS: 5ECN96WW(V9.01) Processor: Intel® Core i5-3230M CPU @ 2.60GHz (4 CPUs), ~2.6GHz Memory: 6144MB RAM Available OS Memory: 6010MB RAM Page File: 5431MB used, 3650MB available Windows Dir: C:\windows DirectX Version: DirectX 11 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled DxDiag Version: 6.02.9200.16384 64bit Unicode Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Ka skal du med 2000 på en server? Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Ka skal du med 2000 på en server? HA folk få den populær Men det er ikke det jeg spør om Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 HA folk få den populær Men det er ikke det jeg spør om Gjør serveren bedre ettersom det er nødvendig. Du får antakeligvis ikke 50 med det første. Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Bare for å ha sagt det, mange ønsker å få store, populære servere, sannheten er at kanskje 2 % klarer på få rundt 15 faste spillere, og enda da dabber populæriteten av etter en liten stund. Det krever MYE administrasjon, et godt og hyggelig samfunn, og ikke minst en hel del med god reklamering for at folk i det heletatt skal finne serveren din. Lenke til kommentar
GamerStrikeHD Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Bare for å ha sagt det, mange ønsker å få store, populære servere, sannheten er at kanskje 2 % klarer på få rundt 15 faste spillere, og enda da dabber populæriteten av etter en liten stund. Det krever MYE administrasjon, et godt og hyggelig samfunn, og ikke minst en hel del med god reklamering for at folk i det heletatt skal finne serveren din. ok men kan jeg få den i 24/7 sånn at den er åppe selv om pcen er av? Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Nei. Ligger den på en PC du har, forsvinner servern når den slås av. Servere som skal være oppe 24/7 krever en PC som er det. Og den må ha god maskinvare for å takle store mengder spillere. En standard PC brukt som server tåler noen spillere. 10 stykk vil jeg tro uten problemer. Jeg ville ikke brukt PCen man da bruker til hverdags heller, men laget en egen til minecraft. Du må ha en dedikert server for noe større.Skal du ha 2k på en server krever det noe helt annet av maskinvare. Om ikke bare en, kanskje flere dedikerte servere satt i system. Og en solid fiberlinje. Og ikke minst et kobbel av moderatorer og administratorer som vet akkurat hva de driver med. Og et rykte for å være en solid server. Det tar lang tid å bygge opp. Men helt ærlig er det urealistisk å forvente at man skal kunne lage en server med 2000 spillere helt ut av det blå. Start i det små og prøv deg frem først. Så ser du hva du kan og hvor mye jobb som egentlig ligger bak det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå