LMH Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hei! Har hatt min trufaste Intel X25-M 80GB i tre år no, men tenkte å erstatte den med ein Samsung 840 EVO 250GB og hive den gamle i ein snurrelaptop. Tanken er jo at eg vil ha moglegheiten til å installere fleire spel på disken, men tidlegare har eg alltid likt å ha OS og installerte spel på to ulike partisjonar. Har dette noko føre seg på ein SSD med tanke på ytelse? Kan det ha negativ effekt å dele opp ein SSD? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Spiller ingen rolle for ytelse. Det blir mest smak og behag. Du får en fast grense som du risikerer å støte på, eller kaste vekk plass som ikke blir utnyttet fordi den er på 'feil' partisjon. 1 Lenke til kommentar
LMH Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Supert, takk! Har ikkje lyst til dele den opp nettopp på grunn av den kunstige grensa ein får. Eg har likevel låst meg litt til ein tanke om at Windows etter kvart køyrer saktare viss eg installerer spela på same partisjon, men om dette er reelt eller berre eg som innbiller meg sidan eg sjølv synest det blir ryddigare veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det hjelper ingenting på ytelse. Spill kan du uansett reinstallere, for de fleste er dette enkelt via Steam osv. Så det er egntlig ikke noe argument å ha spill på en separat partisjon. Du kan flytte brukermappene i Win (my **) til en annen disk slik at du når som helst kan wipe disken og reinstallere uten å miste data, saver, dokumenter osv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 En HDD vil ha forskjellig overføringshastighet avhengig av hvor på disken filen er plassert. Ytterst er raskest. Men en SSD har ikke slike særheter, den er like rask uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå