Gå til innhold

Guttetur til Romania (Bucharest) - Erfaringer og/eller tips?

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Vi kastet terninger for å bli enige om hvor vi skulle reise og endte overraskende opp med Romania. Turen ble bestilt og nå er den rett rundt hjørnet. Vi har ingen forventninger, ingen erfaringer og er helt blanke på hva vi skal finne på. Google hjelper oss ikke så mye som vi hadde tenkt.

Er det noen som har erfaringer/anbefalinger/tips&triks eller annet som kan gjøre våre 8 dager til en stor suksess? Vi har hotell i hovedstaden, men intet holder oss fra å dra bort fra den og gjøre andre ting.

Eneste vi har funnet ut er;

-Transylvania som ligger vest for Bucharest
-Kysten og varmen som ligger øst for Bucharest

Som det fremgår har vi ingen anelse om hva vi går og vi håper dere kan komme med noen tips/forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man si. Jeg var en stund i Romania i sommer, men jeg holdt meg unna Bukarest. Transylvania er fint. En tredveårig fyr fra Iasi (helt i øst, nær grensen til Moldova) fortalte meg at Transylvania er mer sivilisert enn Romania ellers. Det kan han ha rett i. Mindre tullekjøring og slikt, men det er jo relativt. Sighisoara har en veldig vakker gamleby. De har et strålende plassert, men ellers halvbra vandrerhjem der. Om dere liker å tusle i naturen må dere komme dere til Karpatene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hva med leie av bil og taxikjøring - Trygt eller ikke trygt? Vi har ikke tid til å dø i trafikken og ryktene sier at det er galskap på veiene der nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...