GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hva skal jeg gjøre når bios ikke vil boote. Pcn går men skjermen er svart.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Har du prøvd en annen skjerm? Har du brent CPU? Er skjemkortet ødelagt? Prøvd å resette bios? Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Har prøvd å bytte skjerm. Hva skal jeg gjøre for å reste bios!?!!? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 RTFM - Read the fucking manual Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Finn en jumper på hovedkortet. Vanligvis skal det stå "CLR CMOS" eller noe lignende over. CLR står for Clear. Jumperen befinner seg ofte ikke så langt ifra batteriet. Trekk den ut og vent i et minutt eller noe sånt, og så setter du den på plass igjen. Dersom du ikke finner denne jumperen kan du ta ut batteriet, og sette den på plass igjen etter noen sekunder. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Ingenting er ødelagt. Har AMD XP 2200+ @ 11*170= 1870 Med Volcano 11+ på full styrke. 4800RPM :o Den komme fa** ikke noe bildet på skjermen når jeg starter.. Er det bare å TA ut bateriet. ikke noe hokus pokus.. det må jeg selvsagt gjøre når maskinen er AV? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Sitat Finn en jumper på hovedkortet. Vanligvis skal det stå "CLR CMOS" eller noe lignende over. CLR står for Clear. Jumperen befinner seg ofte ikke så langt ifra batteriet. Trekk den ut og vent i et minutt eller noe sånt, og så setter du den på plass igjen. Dersom du ikke finner denne jumperen kan du ta ut batteriet, og sette den på plass igjen etter noen sekunder. Dette må gjøres når strømmen er FRAKOBLET. Du vil se der er tre pinner med en jumper som dekker to flytt denne så den dekker den i midten + den ledige, flytt den så tilbake og start opp. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Sitat Sitat Finn en jumper på hovedkortet. Vanligvis skal det stå "CLR CMOS" eller noe lignende over. CLR står for Clear. Jumperen befinner seg ofte ikke så langt ifra batteriet. Trekk den ut og vent i et minutt eller noe sånt, og så setter du den på plass igjen. Dersom du ikke finner denne jumperen kan du ta ut batteriet, og sette den på plass igjen etter noen sekunder. Dette må gjøres når strømmen er FRAKOBLET. Du vil se der er tre pinner med en jumper som dekker to flytt denne så den dekker den i midten + den ledige, flytt den så tilbake og start opp. Funka som bare det.. Takker! Skal jeg gå i bios og Load Setup Defaults? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Gå i bios og velg de innstillingene som passer for deg, trykk save and exit etterpå Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Sitat Gå i bios og velg de innstillingene som passer for deg, trykk save and exit etterpå Da vil ikke maskinen boote :o :o Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 du velger så klart ikke så rask CPU som mulig, du velger det den SKAL være! "Load Setup Default" så burde den funke. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Da booter den på 100fsb Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Den vill ikke starte med default settings! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 "GoL ! eoL" oppløstes for lenge siden! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Når du skrur på maskina, og venter et par-tre sekunder, kommer det et lite "pip"? Vist ikkje er en/fleire av komponentene ødelagte. Test med et anna skjermkort og/eller anna ram. Hjelper ikkje dette er sansynligvis CPU død. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Sitat "GoL ! eoL" oppløstes for lenge siden! Ja, och? De lever i beste velgående opp i hodet mitt. Men det er jo ikke riktig velbevart Lenke til kommentar
gill bates Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hadde samma problemet..null bilde på skjermen..tok ut batteriet og sånn, og alt går som bare det....TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå