Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre når bios ikke vil boote

GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn en jumper på hovedkortet. Vanligvis skal det stå "CLR CMOS" eller noe lignende over. CLR står for Clear. Jumperen befinner seg ofte ikke så langt ifra batteriet. Trekk den ut og vent i et minutt eller noe sånt, og så setter du den på plass igjen. Dersom du ikke finner denne jumperen kan du ta ut batteriet, og sette den på plass igjen etter noen sekunder.

Lenke til kommentar

Ingenting er ødelagt.

Har AMD XP 2200+ @ 11*170= 1870

Med Volcano 11+ på full styrke. 4800RPM :o

Den komme fa** ikke noe bildet på skjermen når jeg starter..

Er det bare å TA ut bateriet. ikke noe hokus pokus.. det må jeg selvsagt gjøre når maskinen er AV?

Lenke til kommentar
  Sitat
Finn en jumper på hovedkortet. Vanligvis skal det stå "CLR CMOS" eller noe lignende over. CLR står for Clear. Jumperen befinner seg ofte ikke så langt ifra batteriet. Trekk den ut og vent i et minutt eller noe sånt, og så setter du den på plass igjen. Dersom du ikke finner denne jumperen kan du ta ut batteriet, og sette den på plass igjen etter noen sekunder.

Dette må gjøres når strømmen er FRAKOBLET.

Du vil se der er tre pinner med en jumper som dekker to flytt denne så den dekker den i midten + den ledige, flytt den så tilbake og start opp.

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat

Dette må gjøres når strømmen er FRAKOBLET.

Du vil se der er tre pinner med en jumper som dekker to flytt denne så den dekker den i midten + den ledige, flytt den så tilbake og start opp.

Funka som bare det.. :D Takker!

Skal jeg gå i bios og Load Setup Defaults?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...