Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har skolen lov til å inndra mobiler?

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jepp, de har faktisk lov å inndra mobilen din, til skole dagen er slutt, da du er ifølge loven nødt til å følge med i timen. Å bruke mobilen i timen er ikke noe en lærer skal akseptere. Husk at du skal være glad for at du bor i et fritt land hvor du kan akkurat det, det er mange land som enten er for fattige, eller hvor det er for farlig for at barn og unge får gå på skole. vi er utrolig privilegert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Nå har jeg sendt linken til læreren min. Får se hva som skjer, om reglene blir endret eller elevene blir informert om det, bryr jeg meg ikke så mye om.

Dette kan jo føre til enda strengere regler.

Lenke til kommentar

Som alvorlig bryter ordensreglene. Er vel i beste fall ytterst tvilsomt om mobilbruk i timen kan defineres som et alvorlig brudd på ordensreglene.

Om mobilbruk er eit alvorlig brudd på ordensreglementet eller ikkje vil være avhengig av korleis det er utforma. Men vanligvis så vil det meste som forstyrrer læraren eller dei andre elevane bli rekna som såpass alvorlig at det går innanfor.

I tillegg kan det være greit å nevne at det å krangle med læraten for å ikkje levere frå seg telefonen definitivt er ei alvorlig ordensforstyrrelse.

Alternativt så kan bortvisning benyttast ved gjentatt mobilbruk (som vell er vanlig for dei som ikkje klarer å holde mobilen i lomma under skuletimane).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...