Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun sier hun ikke vet

Anbefalte innlegg

Har drevet på men en jente i 5 måneder nå, og det gikk egentlig helt fint fram til noen dager siden, da jeg merket på hun at hun var mer tilbaketrukken, både ved meldinger og da vi var sammen. Tenkte de første dagene at dette bare var tilfeldig og lot det ligge, men tok det opp med henne etterhvert.
Hun sier at hun ikke vet, og mente hun ikke hadde følelser for noen akkurat nå. Når jeg spør om hun mener vi er ferdige, sier hun at hun er villig til å prøve, men at dette var urettferdig mot meg. Hun mente altså at det var opp til meg. Da jeg spør henne om hva hun føler akkurat nå, svarer hun fortsatt at hun ikke vet.
Hun er forresten en person som er ekstremt vanskelig og snakke følelser med, og jeg må nesten mase fram et skikkelig svar iblant, og vet ikke lenger om jeg gidder dette. Makan til vanskelig og gjør meg jævlig irritert.

Gutt 23 Arendal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg burde gjøre ? Fortsette å presse ut et svar av henne eller bare la henne finne ut av det ? Poenget er at jeg ikke vet hvor lang tid hun bruker å finne ut av det, og orker ikke bruke for lang tid å vente.
Ja, jeg har lyst og prøve litt til, hun sier hun er villig til det, men jeg er usikker på om det stemmer.

Lenke til kommentar

La henne finne ut av det.

Etter 4-6 måneder går den første, intense forelskelsen over, og det er da man finner ut av hva forholdet egentlig er - om det har en fremtid fordi det ligger dypere følelser der i bunnen, eller om det bare var en fling, en forelskelse, og at det nå er bedre å gå videre. Sannsynligvis er det det stadiet hun er på nå, at hun må finne ut selv om det er noe mer der nå som stormforelskelsen har roet seg.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd noe veldig liknende. Det startet med at hun ble litt mer tilbaketrukken, og det ble bare verre og verre fra det øyeblikket, til slutt var det ikke så mange følelser igjen, nei.

Da kan godt hende at følelsene kommer tilbake etter en stund, og at det "klarner" for henne, men jeg mener i alle fall at det ikke er verdt å ta sjansen. Bli ferdig med det nå, slik at du ikke sitter igjen med en haug med følelser for henne, og hun ikke har et fnugg av følelser for deg.

Noen ganger må vi ta vanskelig valg for å ikke gjøre vondt verre.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da hun sier hun er villig til å prøve, burde vi møtest med en gang da eller burde jeg vente med å avtale ?

Har du lyst til å ta det med en gang, eller vente med å avtale?

Du kan vel gi en dag forberedelse til det og ta det f.eks onsdag, eller fredag om dere er travle.

Jeg ville heller hørt på kattungen enn Vannlinjen. Kroppen er forhåndsprogrammert til å bare utskille stoffer som skaper den store forelskelsen i en ganske begrenset periode.

Lenke til kommentar

Hva jeg burde gjøre ? Fortsette å presse ut et svar av henne eller bare la henne finne ut av det ? Poenget er at jeg ikke vet hvor lang tid hun bruker å finne ut av det, og orker ikke bruke for lang tid å vente.

Ja, jeg har lyst og prøve litt til, hun sier hun er villig til det, men jeg er usikker på om det stemmer.

Når noen ikkje er sikker så er det sikkert, om du skjønner kva eg meiner.

Jo mere du prøver jo værre blir det for deg til slutt. Kutt no og dere kan gå hver deres vei som venner. Når den første forelskelsen er borte og det ikkje er noe annet der er det bare seigpining å prøve å fortsette.

Lenke til kommentar

Svaret mitt var også basert på at TS blir "irritert".

Jeg kan ta et eksempel. La oss kalle kjæresten min for "Hanne".

Jeg merket en dag at noe var på gang, så jeg spurte Hanne hva som var problemet. Hanne svarte med det følgende: "jeg har problemer i livet, og føler meg utilpass". Hvis jenta du holder på med har en liknende personlighetstype, så vil du forstå dette.

Det fører til at jeg (som alltid) må grave frem informasjonen. Det er ufattelig irriterende å kverrulere med en person som ikke gidder å åpne seg for deg. Til slutt forsøker jeg å rådgi henne, men det ender selvfølgelig med at vedkommende blir fly forbanna og mener at jeg ikke aner hva jeg prater om. Hadde jeg vært en dumskalle og sagt kun påpyntede ord som er så langt ifra virkeligheten som overhode mulig, så hadde hun nok ikke blitt det. En person som ikke er villig til å godta et litt annet synspunkt enn det hun selv går utifra, er ikke verdt tiden din ved mindre du er en svært tålmodig person. Det er frustrerende å stå nær en person du ikke kan snakke med ting om.

Irriterer dette deg, så kommer hun til å irritere deg uttallige ganger i fremtiden. Bestem deg nå om dette er verdt å bli såret over.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Akkurat det der var skremmende likt virkeligheten. Hun har åpnet seg delvis, men det er en del ting jeg vet hun ikke sier. Hun er også av den sjenerte typen, kan være derfor ?

Jeg får tenke over det litt.

Det du burde gjøre er å la henne ta avgjørelser fra nå av, i alle fall for denne gang. Får følelsen av at du har dradd forholdet ganske langt, og det er vel vanlig fra tid til annen, men det kommer til et visst punkt der du har gjort ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...