Gå til innhold

Optikerattest

PgUp

Anbefalte innlegg

Har snart oppkjøring, og må dermed ha med en optikerattest fordi jeg bruker linser. Hadde nylig en synskontroll. Lurer da på om jeg bare kan ringe optiker og spørre om han vil gi meg en attest, eller må jeg til ny synskontroll for å få denne attesten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du nettopp hadde en synskontroll, bør det la seg gjøre med en attest rett i hånda. Tilbake når jeg tok lappen, hadde jeg hatt en synstest 8-9 mnd før, og da vurderte de å bruke mine tidligere resultater og gi meg en attest uten videre kontroll. Om du er innenfor den tidsrammen, er det lite sannsynlig at synet ditt har endret seg noe betraktelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du nettopp hadde en synskontroll, bør det la seg gjøre med en attest rett i hånda. Tilbake når jeg tok lappen, hadde jeg hatt en synstest 8-9 mnd før, og da vurderte de å bruke mine tidligere resultater og gi meg en attest uten videre kontroll. Om du er innenfor den tidsrammen, er det lite sannsynlig at synet ditt har endret seg noe betraktelig.

Takk for svar, tok kontroll 19 juni så ingenting har jo endret seg siden da. Mener å ha lest at kontrollen til attest er mer "ekstensiv" enn en vanlig synskontroll, men jeg tviler på at dette stemmer.

Skal ringe optikeren i morgen og høre ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...