Gå til innhold

Minimalistisk gamer/bruk- ALT nytt: ~11-14K

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter på en gamerrig fra 2007-ish, den begynner nå å lugge i facebook, og grafisk må jeg ned i oppløsning. Sitter på 20W+19" tommer, alt utdatert, gir det bort til exen billig (da hun sponsa meg under kjøp i den tid)

Tittet litt på "Komplett Gamer Mini i30" til 9000kr, men er noen rare begrensninger i cpu og plutselig mangler GTX 770 skjermkortet i dag.
Jeg kan å bygge selv, men tenkte "det skal bare funke ut av boksa".

Tenker og å holde meg til 1 stk leverandør, da jeg kjøper på finansiering. Koster litt ekstra, men ikke mer enn ca 2000kr, så slipper jeg å tømme kontoen.

Jeg er rimelig utdatert, leser tester av ting av og til når det kommer. Skal ikke overklokke da det skal være minimalistisk, tenker fremtidig WAF og selv om jeg er singel (men dater).

Spiller litt, liker å lese og tukle med ting/linux, så en 24" holder, selv om 27" frister (men vil kreve med datakraft)

Prøvde nå å sette sammen omtrent det samme som Komplett bruker, bare med små oppgraderinger (intel 4670 mot 4570 feks).

Har dedikert server, så derav burde 1TB holde som lagring, SSD til OS.

Komplett handleliste:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1267783&su=1A438BAC-963E-43E5-B9A3-3F2E9B6E0065

Mangler bare mus og tastatur, tenker trådløst her og for minimalismen. Her trenger jeg tips, gaming, pent, og trådløst?

Kjøper og OS, da WIN7 lisensen min gis bort sammen med den gamle pcen.

Lagt ved bildecapture av handleliste for de late.

Jeg vet jeg kan skrelle ned på minne.

skjermkort er "liten" prisforskjell på 760/770.

Ønsker å skrelle ned der jeg kan, holde meg til det beste for penga.

Så hovedsaklig ønsker jeg litt tilbakemeldinger i form av ris og ros, så jeg kan lese meg opp litt og prøve meg frem og finne det beste.

post-239554-0-05025200-1376932562_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke 16gb minne, klarer deg fint med 8.

Velg også en PSU med modulære kabler da du har begrenset med plass og vil få best mulig luftstrøm igjennom kabinettet.

Kan være verdt å se på low profile prosessorkjølere, da den som følger med er rett og slett noe dritt.

Ellers ser det greit ut.

Tastatur/mus blir alltid etter preferanser, og jeg personlig holder jeg meg borte ifra trådløs. Eneste tipset jeg kan gi er å ikke kjøpe det billigeste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...