Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Artifacts og BSD ved flashvideo og oppstart

Anbefalte innlegg

Har den siste uken fått problemer med å spille av flashvideo på min PC. Etter 2-3 minutter dukker det opp artifacts, hvis jeg derreter ikke rekker og avbryte videoen jeg spiller av låser PCn seg rimelig kjapt og jeg ender opp med BSD.

Av og til får jeg nå også artifacts ved oppstart av PCn hvis den har vært avslått en lengere tid, men aldri ved en standar omstart.

Regner med at det er hardwaren som kanskje er i ferd med å ryke, men det som er merkelig at jeg knapt kan spille av flashvideo i noen minutter, men lett kan spille i timesvis på Battlefield 3 og Oblivion uten å få noen problemer.

Tempraturen på kortet går ikke opp når jeg spiller av flashvideo så overbelastning kan vel ikke være problemet? Evnt er det noe annet som kan skape Artifacts enn selve skjermkortet?

Info:

AMD Phenom II X4 810 Processor, 2608 Mhz
ATI Radeon HD 4870
(Driverpakke: 8.95-120214a-134393C-ATI)

Catalalystversjon 12.3

PCn begynner vel kanskje å dra på årene, men jeg stusser litt over problemet jeg har..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 av 5 pekte på ATI driveren. 1 Pekte på driveren til webkameraet ditt. 1 pekte på en Windows prosess. Vanligvis ville jeg bedt deg prøve arkiverte drivere (De arkiverer kun stabile driverpakker) som går noen måneder tilbake. I tillegg så ville jeg bedt deg prøve å fikle litt med 2D Clockspeeden til skjermkortet siden dette kun skjer ved 2D applikasjoner.

Det jeg syns er mest interessant og det jeg ville prøvd først er en FAQ post jeg fant når jeg sjekket webcam driveren din.

EDIT: Dette ble funnet på EVGA sine hjemmesider. EVGA fabrikkoverclocker skjermkort og videreselger dem.

Artifacting and Crashing with a Logitech Webcam installed.

Disable the LVPrcSrv.exe and LVPrS64H.exe from starting. You can do this by going to to the run command in the start menu and typing msconfg. Then click the Startup tab. All programs that will start when windows start. Find these two programs and uncheck them then click apply. It will require a restart for this to take affect. When it restarts it will have a message saying that the startup programs have change. Check the box that says hid this on startup and it will not show again.

Exe filen som er uthevet er gitt som grunn til den ene BSODen din.

Endret av Bjoolz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fant jeg ut hva feilen var, har en liten hjemmefikset overgang til strømmen til skjermkortet og isoloasjonsteipen hadde falt av på en av kablene og jordet seg i PC-kabinettet. Så problemet var enkelt nok at skjermkortet ikke fikk nok spenning/strøm.

Saken her er dermed løst.

Takker uansett for hjelpen til Bjoolz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...