Gå til innhold

Blå skjerm & dumping av fysisk minne

rur

Anbefalte innlegg

Hadde problemer med at Pc'en resatte seg når jeg spilte spill. Noen taklet ikke maskinen idet hele tatt , andre kan jeg spille over lengre perioder.

Fulgte et tips som jeg leste på forumet her om å huke av for at maskinen skal resette seg når det oppstår problemer (eller noe slikt)

Nå resetter ikke pc'en seg lengre , men jeg får ofte opp en blå skjerm som sier enten ; Starter dumping av fysisk minne , eller Dumpingen av fysisk minne er fullført.

Kan dette komme av for høy temeratur i maskinen eller ?

Har 1600 prosessor , 780mb ram - men bare en extra vifte der inne , foruten den lille sorte som sitter på prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er sannsynigvis en feil på minnet. Bruk et feilsjekkings program og sjekk det.

Det kan være bortimot alt mulig alvorlig som får til det problemet. Kanskje er det nevnt noen filnavn ol. som kan gi det svaret. Evt kan du (om du bruker Win2k/WinXP) kan du bruke Event Viewer i "Administrative Tools" i Kontrollpanelet. Her kan du kanskje få opp systemloggene .. kanskje det står noe fornuftig her ang. hva som kan være problemet. (Tips: la det gå noen minuttter mellom den dumper minnet til du rebooter igjen. Kan være lettere å se forskjell på siste entry i loggen FØR kræsj og første entry ETTER kræsj)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...