Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hatt en selger på døra som ville selge meg fiber fra Telenor. Jeg bor på et forholdsvis nytt byggefelt på Romerike, uten etablert fibernettverk.

Telenor er da ute etter å måle interesse for evt utbygging.

Problemet er at en leverandør ved navn Romerike Bredbånd var her for en måned siden og målte interessen, så jeg antar at alle på feltet som er interessert i Fiber takket ja til de som var her først.

Spørsmålene mine er som følger;

-Er en liten lokal leverandør like stabil som Telenor? Prisene er noenlunde like.

-Noen som har erfaring med fiber fra Telenor og deres TV tjeneste? Jeg har Canal Digital parabol med HD-PVR idag. Kan dette sammenlignes mtp. daglig bruk?

-Hva med Romerike Bredbånd? Erfaringer? De bruker Homebase.no som TV-tjeneste leverandør.

-Noen som har erfaring med Homebase.no? Kanskje noen har erfaringer med en eller fler av homebase/telenor/canal digital og kan sammenligne litt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det så gir fiber fra Telenor deg mulighet for Canal Digital TV via fiberen også.

Det er en forskjell på CD parabol og kabel, 2 forskjellige selskaper.

Så ville ha sjekket totalprisen på fiberpakken til Telenor med TV, og hvordan TV pakken er i forhold til parabol TV pakken. Mulig du kan komme litt billigere ut. Fordelen med TV over Fiberen er at du leier dekoderen, skulle ting ryke så får du bare ny, og slipper å kjøpe. Så lenge ingenting ryker så vil det i lengden være dyrere.

Romerike har kun IP-TV, tror ikke det vil holde mål i forhold til CD sine tilbud.

Det beste hadde vært om boligfeltet kunne gått sammen og dannet borettslag, men det er kanskje ikke mulig med eneboliger. Bor selv i borettslag, og får en god del avslag i prisen pga dette.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så gir fiber fra Telenor deg mulighet for Canal Digital TV via fiberen også.

Det er en forskjell på CD parabol og kabel, 2 forskjellige selskaper.

Romerike har kun IP-TV, tror ikke det vil holde mål i forhold til CD sine tilbud.

Merk at TV-biten ikke er levert av CD, men du får en grunnpakke med mulighet til velge tilleggspakker fra blant annet Canal Digital, Viasat, CMore, TV2 eller en kombinasjon av disse pakkene.

Så ville ha sjekket totalprisen på fiberpakken til Telenor med TV, og hvordan TV pakken er i forhold til parabol TV pakken. Mulig du kan komme litt billigere ut. Fordelen med TV over Fiberen er at du leier dekoderen, skulle ting ryke så får du bare ny, og slipper å kjøpe. Så lenge ingenting ryker så vil det i lengden være dyrere.

Det er fordelene. Bakdelen er at du nedgraderer dagens dekoder. Om du er vant til å kjøre med 2 opptaksmuligheter og diverse, vil du nok måtte belage deg på å sette kravene til dekoder betraktelig lavere - ihvertfall for en periode. Uvisst hvor lang perioden blir på.

Ville jo uansett meldt interesse for selve Fiberen. TV-biten kan du jo evnt bestille og avbestille uten tilleggsgebyr (fra Telenor, uvisst fra Romerike) om du finner ut av at du vil teste det ved en senere anledning

Endret av Youcef1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hadde tidligere Parabol fra Canal Digital. Fikk besøk av selger fra Telenor som lovte at Fiber-løsning var bedre. Kan skrive under på innlegg fra Youcef1 at du får klart dårligere funksjonalitet ved å velge fiber fremfor parabol.... Ble skikkelig lurt der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...