Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

T-matte

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut av ungdomsskolen med 3 i matte, uten å ha øvd til en eneste prøve, gjort noen oppgaver og med minimalt med oppmøte. Jeg har derfor mistet mye av pensumet på ungdomsskolen, men valgte likevel T-matte ettersom jeg vet at jeg fint kunne fått femmer om jeg velger det. Det eneste problemet hadde vært dersom mye av us.pensumet ble brukt i matten. Er dette tilfellet? Ellers, tror dere at det er sannsynlig at jeg kan forbedre karakteren min såpass dersom jeg følger med og jobber jevnlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde T-matte i fjor, og kan med sikkerhet si at hvis du ikke er stødig i algebra, da sliter du. I tillegg skal du innom trigonometri(har mye med vinkler og sider i trekanter å gjøre, og det er IKKE så vanskelig som det høres ut), sannsynlighet, også skal du vel en tur innom derivasjon også. Er også en del repetering fra ungdomsskolen.

Jeg gikk oppover i karakter fra da jeg gikk på ungdomsskolen, så det er fullt mulig å gjøre det bra i faget dersom man jobber hardt for det. Jeg fikk for eksempel 4 i matte på vitnemålet etter 10. klasse, men fikk 5 i T-matte før sommeren.

Endret av OF5
Lenke til kommentar

På en annen side bør du angre på hvert eneste minutt du valgte å legge fra deg mattebøkene, og heller spille dataspill. For årene på VGS vil virkelig ta tak i deg hvis du velger T-matte. Du vil måtte jobbe hardere enn det du normaltsett trengte å gjøre enn hvis du hadde følgt opp matten.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...