exterminate Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg gikk ut av ungdomsskolen med 3 i matte, uten å ha øvd til en eneste prøve, gjort noen oppgaver og med minimalt med oppmøte. Jeg har derfor mistet mye av pensumet på ungdomsskolen, men valgte likevel T-matte ettersom jeg vet at jeg fint kunne fått femmer om jeg velger det. Det eneste problemet hadde vært dersom mye av us.pensumet ble brukt i matten. Er dette tilfellet? Ellers, tror dere at det er sannsynlig at jeg kan forbedre karakteren min såpass dersom jeg følger med og jobber jevnlig? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Du bør absolutt ha godt grunnlag fra ungdomsskolen om du velger T-matte. Du vil vel snart merke det. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Hadde T-matte i fjor, og kan med sikkerhet si at hvis du ikke er stødig i algebra, da sliter du. I tillegg skal du innom trigonometri(har mye med vinkler og sider i trekanter å gjøre, og det er IKKE så vanskelig som det høres ut), sannsynlighet, også skal du vel en tur innom derivasjon også. Er også en del repetering fra ungdomsskolen. Jeg gikk oppover i karakter fra da jeg gikk på ungdomsskolen, så det er fullt mulig å gjøre det bra i faget dersom man jobber hardt for det. Jeg fikk for eksempel 4 i matte på vitnemålet etter 10. klasse, men fikk 5 i T-matte før sommeren. Endret 19. august 2013 av OF5 Lenke til kommentar
exterminate Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Du bør absolutt ha godt grunnlag fra ungdomsskolen om du velger T-matte. Du vil vel snart merke det. Men nå er altså dette noe jeg ikke har. Er det fortsatt en mulighet for meg å gjøre det bra i faget? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Men nå er altså dette noe jeg ikke har. Er det fortsatt en mulighet for meg å gjøre det bra i faget? Selvfølgelig om du legger litt innsats i det Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) På en annen side bør du angre på hvert eneste minutt du valgte å legge fra deg mattebøkene, og heller spille dataspill. For årene på VGS vil virkelig ta tak i deg hvis du velger T-matte. Du vil måtte jobbe hardere enn det du normaltsett trengte å gjøre enn hvis du hadde følgt opp matten. Endret 19. august 2013 av ZPAS Lenke til kommentar
felicity Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Matematikk bygger på et grunnlag du er helt nødt til å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå