Gå til innhold

Erfaringer med ASUS N550JV - Ny bærbar pc 9k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dustin Home har jeg bare gode erfaringer med på service, minst like gode som komplett. Leveringstid kan være 1 dag lenger grunnet lager i Sverige.

Kommer trolig til å kjøpe en selv også for å prøve ut.

Det som jeg ser som negativt så langt:

*Sølv tastatur gjør bokstavene mindre synlige enn ett sort eller hvitt tastatur.

*CPU throttler (klokker seg ned) ved hard belastning.

*Høyttalerene plasssert på undersiden av fronten, så har du f.eks maskinen oppå dyna blokkeres høyttalerene (dårlig valg av asus, tidligere N modeller har hatt høyttalerene mellom tastatur og skjerm som er det beste alternativet etter min smak).

*Ikke plass til mSATA SSD.

*Litt vanskelig å ta av bunndekselet (torx skruer og plastklips blant annet).

*touchpad med integrerte knapper.

*Ikke planlegg å bruke hodetelefoner da det er statisk støy i hodetelefonutgangen (kilde: flere brukere på forum.notebookreview.com ), kan visstnok reduseres ved å avinstallere lydkortdriveren og kun bruke windows sin standard driver - men da virker ikke subwooferen.

Ellers finner jeg svært lite negativt ut fra tester og bilder, og har lyst å teste den selv. Jeg testet også forrige N modell her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1442480

Så feilfri er den ikke, men IPS skjerm, gode specs og et relativt lavt støynivå er likevel fristende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okey, takk :)

@aerow, Ser ut som om pcen er 500 kr billigere på DustinHome fordi du får 2 x 4gb ram kontra komplett som du får 1 x 8gb og derfor 1 ledig slot.

I tillegg har skjermkortet 2gb minne og hos komplett 4gb. :)

Endret av lemza
Lenke til kommentar

Har plan om å oppgradere til 2 x 8 gb i senere tid men ikke med det første.

Sjekket litt mer rundt på N550JV på forskjellige nettbutikker nå og kom over denne hos Proshop:

http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-N550JV-CN264H-2420958.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Den har 2 x 8gb ram men har "Dvd Supermulti" istede for BD-rom. Er denne et bedre valg? BD-rom er ikke et must for meg. Problemet mitt er at studiene allerede har startet og at pcen ikke er ventet på før 26-08 hos proshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...