lemza Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hei. Skal kjøpe ny pc som skal brukes til både studier og privat. Vil ha en grei pc på 15 tommer som ikke blir utdatert med det første. Vurderer denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781886#info Er det noen som har erfaringer med denne pcen? Eventuelt tips om andre pcer i samme prisklasse med ca. like spesifikasjoner tas gjerne i mot! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 NotebookCheck har anmeldt maskinen. Du får den forresten til 8119,- hos DustinHome. 1 Lenke til kommentar
lemza Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 NotebookCheck har anmeldt maskinen. Du får den forresten til 8119,- hos DustinHome. Har lest den Var heller ute etter personlige erfaringer, men takk anyways! Hvordan er DustinHome kontra komplett? Tenker på levering, service osv. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Dustin Home har jeg bare gode erfaringer med på service, minst like gode som komplett. Leveringstid kan være 1 dag lenger grunnet lager i Sverige. Kommer trolig til å kjøpe en selv også for å prøve ut. Det som jeg ser som negativt så langt: *Sølv tastatur gjør bokstavene mindre synlige enn ett sort eller hvitt tastatur. *CPU throttler (klokker seg ned) ved hard belastning. *Høyttalerene plasssert på undersiden av fronten, så har du f.eks maskinen oppå dyna blokkeres høyttalerene (dårlig valg av asus, tidligere N modeller har hatt høyttalerene mellom tastatur og skjerm som er det beste alternativet etter min smak). *Ikke plass til mSATA SSD. *Litt vanskelig å ta av bunndekselet (torx skruer og plastklips blant annet). *touchpad med integrerte knapper. *Ikke planlegg å bruke hodetelefoner da det er statisk støy i hodetelefonutgangen (kilde: flere brukere på forum.notebookreview.com ), kan visstnok reduseres ved å avinstallere lydkortdriveren og kun bruke windows sin standard driver - men da virker ikke subwooferen. Ellers finner jeg svært lite negativt ut fra tester og bilder, og har lyst å teste den selv. Jeg testet også forrige N modell her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1442480 Så feilfri er den ikke, men IPS skjerm, gode specs og et relativt lavt støynivå er likevel fristende. 1 Lenke til kommentar
lemza Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Hmm, statisk støy i hodetelefonutgangen hørtes ikke bra ut Angående cpu throttling, hvor hard belastning snakker vi om her? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Så langt virker det ikke som det er et stort problem i spill da den kun throttler litt. Det er mer om man kjører prime95 eller lignende at man får den til å throttle helt ned til 800MHz. Lenke til kommentar
lemza Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Okey, takk @aerow, Ser ut som om pcen er 500 kr billigere på DustinHome fordi du får 2 x 4gb ram kontra komplett som du får 1 x 8gb og derfor 1 ledig slot. I tillegg har skjermkortet 2gb minne og hos komplett 4gb. Endret 19. august 2013 av lemza Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 GT 750M er for svakt til å dra nytte av 4GB minne. Jeg ville gått for den hos Dustin. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 2 x 4Gb RAM skal også yte bedre enn 1 x 8Gb, med mindre man uansett har en plan om å oppgradere til 2 x 8Gb. Og ja, ekstra GPU minne tjener man ikke noe på. Lenke til kommentar
lemza Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Har plan om å oppgradere til 2 x 8 gb i senere tid men ikke med det første. Sjekket litt mer rundt på N550JV på forskjellige nettbutikker nå og kom over denne hos Proshop: http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-N550JV-CN264H-2420958.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Den har 2 x 8gb ram men har "Dvd Supermulti" istede for BD-rom. Er denne et bedre valg? BD-rom er ikke et must for meg. Problemet mitt er at studiene allerede har startet og at pcen ikke er ventet på før 26-08 hos proshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå