Einz0r Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg har et problem som jeg begynner å bli nokså lei av. Hver gang jeg skal se en video på youtube eller av og til bare når jeg går inn på f.eks VG.no blir skjermen helt svart. Av og til får jeg ikke tilbake bilde, men mesteparten av gangene får jeg bildet tilbake etter 5 sekunder hvor feilmeldingen "Display driver stopped responding and has successfully recovered" opp nederst i høyre hjørne. Jeg har også opplevd at dette skjer når jeg trykker inn scroll-knappen på musa og beveger musa for å scrolle. Jeg har prøvd å - Oppdatere drivere - Fjerne alle drivere fra pc + installere på nytt - Fjernet støv fra komponentene i pc - Formatert pc Jeg har også kontrollert temperaturen på skjermkortet, noe som ser normalt ut (40-60 grader). I noen tilfeller hvor feilmeldingen har kommet opp gang på gang har det hele endt med bluescreen. Etter jeg formaterte pcen har jeg også begynt å få bluescreen etter 5 minutter spilletid med battlefield 3. Jeg får ikke bluescreen i noe annet spill som jeg har prøvd. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Prøv å legge inn en tidligere driver. Jeg opplevde dette i fjor med et nvidia kort etter oppdatering av driver. Jeg la inn en tidligere driver (siste jeg hadde brukt som virket greit), og har ikke sett meldingen senere. (En nyere driver har senere kommet inn via Windows Update (trolig), men feilen har ikke kommet tilbake.) På nett fant jeg noen som mente det skyldtes for gammel maskinvare, og da først og fremst hovedkort/bios. Hvis du ikke har lagt inn nyeste bios kan det jo være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Takker for svar! Har nå oppdatert bios uten hell lastet også ned en driver til skjermkortet fra oktober 2012. Det ser faktisk ut som om dette løste problemet med bluescreen i battlefield 3. Jeg tror jeg også merker noe forbedring når det gjelder feilmeldingen. Det ser ikke ut som den kommer så ofte nå lenger. Mulig problemet kom før oktober 2012 og at jeg må ha en enda eldre, jeg får prøve litt imorgen igjen Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Den jeg har inne nå, og som i hvert fall funker for mitt kort uten at denne feilen dukker opp, er 306.97. Sjekk i update history viser at den kom inn via Windows update 16.11.12. Om MS gjør noe spesielt med dem som dukker opp via update aner jeg ikke, men det kan jo uansett være verdt å prøve den. Den kan hentes fra flere plasser, bl.a. via anandtech: http://www.anandtech.com/show/6364/nvidia-30697-whql-drivers-available Edit: skrivefeil. Endret 19. august 2013 av konungr Lenke til kommentar
Einz0r Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 306.97 var faktisk den driveren jeg lastet ned som var fra oktober 2012. Jeg prøvde å fjerne den og la windows update gjøre jobben. Da fikk jeg installert 314.22. Samme feilmelding Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Her er en tråd som omhandler det samme, det var da jeg hadde problemet. Jeg ser det var tilbake i 2011, og selv om de omtalte driverne er uaktuelle er det kanskje noen tips til hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå