PgUp Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Hei! Har satt opp et oppsett som jeg gjerne vil ha innspill på. Jeg er klar over at AMD9000 serien kommer snart, men når man får 7870 til bare 1500, så tviler jeg på at de nye skjermkortene kommer til å knuse det såpass i ytelse/kr. Har vurdert å gå opp til 760gtx, men det koster 400 mer, og jeg er usikker på om det er verdt det. Holder det forresten med stock kjøling når jeg ikke skal overklokke? Ellers tror jeg dette er et veldig bra oppsett med tanke på ytelse/kr. Vurderer SSD etterhvert. TOTALSUM: 5455 Har skjerm/tast/os fra før. Endret 19. august 2013 av Cuz Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ser på oppsettet ditt. Virker igrunnen som en grei maskin. Har selv bedre erfaringer med Geforce kontra AMD. Det med overklokkingen, du har ikke valgt en overklokkbar prosessor så det trenger du ikke om å bekymre deg for. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ville spandert på 500 kroner ekstra for å få K-prosessor og Z87-brikkesett. Ville også slengt 200 kroner i en kjøler. Du bør også kjøpe en SSD. Legger til en i listen. http://www.prisjakt.no/list.php?l=61921&view=c Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Ville spandert på 500 kroner ekstra for å få K-prosessor og Z87-brikkesett. Ville også slengt 200 kroner i en kjøler. Du bør også kjøpe en SSD. Legger til en i listen. http://www.prisjakt.no/list.php?l=61921&view=c Den kjøleren der vil du slite med å få plass til. Må eventuelt benytte deg av en NH-L12, eller en lignende liggende kjøler. Han sier han ikke skal overklokke og da er det ingen vits å bytte HK og CPU med budsjettet hans. Men en bedre kjøler er å foretrekke pga ytelse og ikke minst støy, stock kjøler hviner noe grusomt under load Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Selvsagt, han kan godt velge en låst prosessor. Tankegangen min er dog at når han har budsjett på 6000, som er langt fra high end, så går jeg ut fra at OP ønsker å ha PC-en stund. Med de 500 kronene ekstra kan han muligens kjøpe seg et ekstra år uten oppgradering av denne maskinen. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Har dere forslag til en god liten kjøler til å erstatte originalen isåfall? Ser for meg at overklokking i et såpass lite kabinett blir vanskelig uansett. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Overklokke kan du nok bare du har riktig luftstrøm igjennom kabinettet. Rydde alle kabler osv. Jeg refererte til Noctua NH-L12 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Overklokke kan du nok bare du har riktig luftstrøm igjennom kabinettet. Rydde alle kabler osv. Jeg refererte til Noctua NH-L12 Ser ikke ut som den støtter 1150. Skal vurdere å overklokke. Modulær strømforsyning er kanskje det beste i et lite kabinett? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) NH-L12 passer ikke i det kabinettet! Og skaff deg modulær PSU. Har samme kabinett og det ble mye rot med en umodulær PSU. Selv brukte jeg en CM Gemini M4 (mener jeg) som kjøler. Den gir gode temperaturer. 1156, 1155 og 1150 har like hull til kjølerne, og dermed fremover og bakoverkompitale med tanke på kjølere Endret 20. august 2013 av Chris93 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Takk for svar! Hva var ditt oppsett med det kabinettet om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 i5-4670k Radeon 5850 (hadde det liggende) ASUS H87I-PLUS ( det eneste komplett hadde med z87 ikke passet med kjøler) Cooler Master GeminII M4 XFX ProSeries Core Edition 550W Harddisker hadde jeg liggende Greit å bygge i, men det ble litt mye kabler rundt om, men fikk stappet de feste av dem inni 5.25" slotten siden jeg ikke brukte den. CPU idler på rundt 30-40 grader alt ettersom. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 i5-4670k Radeon 5850 (hadde det liggende) ASUS H87I-PLUS ( det eneste komplett hadde med z87 ikke passet med kjøler) Cooler Master GeminII M4 XFX ProSeries Core Edition 550W Harddisker hadde jeg liggende Greit å bygge i, men det ble litt mye kabler rundt om, men fikk stappet de feste av dem inni 5.25" slotten siden jeg ikke brukte den. CPU idler på rundt 30-40 grader alt ettersom. Har du prøvd å overklokke med den kjøleren? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det var vel egentlig ikke intensjonen min, men jeg kan ikke overklokke med chipsettet mitt. Jeg skylder på Gigabyte med dere tullete socketplassering og korrupte BIOS, så jeg måtte kjøpe nytt. En liten overklokk skal nok gå bra. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sålengst du får plass til en større kjøler med mer overflate enn stock og tilstrekkelig luftgjennomstrømming går det nok fint. Men så har det nå seg slik at Haswell blir veldig fort hissig og varm. Prøv deg på en OC på rundt 4-4-2 og se hvordan det går. Ikke vits om temperaturen stiger i været heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå