Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en "gammel" i5 (se min nåværende PC under min profil) og vurderer oppgradere til Haswell og et habilt gaming hovedkort. PCen brukes til spilling og litt annen "lett kontorbruk".

Planen er gjenbruk av skjermkort, ram, lydkort, kabinett osv. De gamle C300-diskene mine pensjoneres og erstattes av en stk ny 240GB disk.

Listen med komponenter jeg har plukket ut er denne:
https://prisguiden.no/liste/141533

CPU: Intel Core i5 4670K (Ser ikke noe poeng i å bruke en i7 til spilling)

HK: Asus Maximus VI Hero (Z87 - er det noe poeng å gå for annet merke eller modell?)
SSD: Intel 335 Series SSD 240GB (ufattelig billig kampanje på denne)
Kjøling: Corsair H90 Hydro (kjøres på lav hastighet, håper det passer i min FD Define R3)

Tips mottas med takk.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe i5 4670K når du har i5 2500K er bortkastede penger. Kjøp NH-D14 (veldig stille) samt SSD og overklokk prosessoren du har nå. Resten av pengene kan du bruke til å kjøpe et nytt GTX 680 som du setter i SLI.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Du har et poeng der. Nå er ikke jeg så veldig glad i SLI da jeg synes det ofte bråker for mye. Men oppgradering av skjermkort er jo ikke dumt det heller egentlig. Har også en SSD som boot-disk forsåvidt. Men en til kan neppe skade :D

CPU klokkes automatisk opp til 4.4 av BIOS så det går greit nok unna det forsåvidt. Er vel mer lysten på "noe nytt" som er greia. Ny SSD og skjermkort er forsåvidt ikke dumt det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...