Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polering av biler med mørkere farger

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg sliter når jeg polerer biler med mørkere farger, bilene blir veldig skjoldete.

Jeg bruker:

Flex poler maskin og Maguires produkter.

Når jeg begynner på en bil, vasker jeg den så den er fri for møkk og asfaldtflekker , jeg begynner med en ny pad fra Maguires og kjører polermaskinen på 600 omdr pr minutt/på 1. Min sorte bil blir full av skjolder.

HVA GJØR JEG FEIL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du bruker roterende maskin? Hvilke Megs produkter bruker du? Hvilken bil og årsmodell er det? Er det metallic eller helsort?

Kan hende du må bruke en oscillerende (DA) maskin med finpolish for å rette opp dette her... Spørs litt på hardheten til lakken og hvilke produkter du bruker.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt sorte biler, både helsort (med clear coat, selvsagt) og nå Metallic, og jeg polerer selv.

Bruker en DA maskin (Meguiars sin), samt de gule Meguiars paddene. Stort sett holder jeg meg til MG205 og MG21 som sealer, da jeg føler dette både fungerer bra og går relativt raskt - men skal jeg ta meg god tid kan det være jeg går over med MG105 først på utsatte områder, og avslutter med en litt bedre (les: dyrere) voks til slutt.

Har aldri hatt problemer med skjolder med denne kombinasjonen.

Bruker du noen avfetting? Sørger du for å vaske bort denne ordentlig først? Tørker du bilen før du begynner? Tørker du av produktene riktig, eller bruker du veldig mye krefter på det?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mest sannsynlig er det maskin/pad/produkt og teknikk som ikke fungerer sammen.

Når du sier at du får skjolder antar jeg at du bruker roterende maskin, slik at du får kjørespor.

Gjerne bruk roterende maskin for å utføre tung lakk-korreksjon, men et tips om du er forholdsvis fersk er å bruke DA maskin for å "rydde opp"

Endret av Aqulini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...