Gå til innhold

Iphone 5 med Telenor nekter å sende mail i utlandet


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

En del av våre ansatte bruker Iphone 5 i jobben, vi reiser utrolig mye rundt i verden og opplever ofte at mail ikke blir sendt, men lagres i utboksen på telefonen. Dette til tross for at vi er tilkoblet wifi enten på kontorer eller på hotell. Det virker som eposten blir sendt umiddelbart i det vi slår på roaming.

 

Skal dette være nødvendig når telefonen er tilkoblet wifi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du spør om apper er det noe du tenker på?

Hvis ingen andre apper eller funksjoner når frem til Internett kan det skyldes at man må «logge» inn på de trådløse nettverkene via et nettbasert grensesnitt. Selv om man er koblet til et trådløst nettverk betyr det ikke at tilkoblingen er feilfri og at man faktisk er koblet til Internett. Det kan også være problemer med e-postinnstillingene.

 

Det er litt vanskelig å gi konkrete råd uten mer informasjon og flere detaljer. Skjer det hele tiden, eller kun i enkelte tilfeller og med enkelte ansatte? Hvis sistnevnte, hva gjør (eller gjør ikke) de ansatte for at problemene skal oppstå? Har dere vært i kontakt med Telenor?

 

Jeg vet at flere ISPer (Internettleverandører) sperrer for bruk av port 25 (standardporten for sending av e-post) på sitt nett, med mindre du bruker ISPens egne e-postservere. Dette kan kanskje være en årsak?

Lenke til kommentar

Ok, jeg beklager at jeg ikke har så mye mer informasjon. Jeg skal selv til Singapore i starten av september, da skal jeg sjekke litt mer rundt dette. Skal bo på et hotell og jobbe på et annet kontor. Dersom jeg opplever det samme så skal jeg forsøke å kartlegge litt mer rundt porter etc.

 

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Selv om trådløst-nett indikatoren viser at du er koplet til et nett, må du ofte gå inn i nettleseren din og kople til manuelt. Så neste gang du skal på nett, start nettleseren og sjekk om du er på en innloggingsside. Så snart du er logget inn, vil andre funksjoner, som f.eks. e-post gå greitt. Du kan tørrtrene på dette neste gang du er i nærheten av MacDonalds eller BurgerKing. (Du behøver ikke kjøpe maten deres for å gå på nett.)

Lenke til kommentar

Selv om trådløst-nett indikatoren viser at du er koplet til et nett, må du ofte gå inn i nettleseren din og kople til manuelt. Så neste gang du skal på nett, start nettleseren og sjekk om du er på en innloggingsside. Så snart du er logget inn, vil andre funksjoner, som f.eks. e-post gå greitt. Du kan tørrtrene på dette neste gang du er i nærheten av MacDonalds eller BurgerKing. (Du behøver ikke kjøpe maten deres for å gå på nett.)

Vi har selv et miljø hvor man kobler til trådløst og deretter logger på med brukernavn og passord. Dette er ikke ukjent for våre brukere og er dermed lite sansynlig at er roten til problemet.

Lenke til kommentar

Sender dere mail via SMTP?

Hvis ja, kan det være at wlanet som brukeren var koblet opp via sperrer for bruk av andre enn godkjente SMTP servere (som Runar nevner over).

 

Sender dere mail via SMTP?

Hvis ja, kan det være at wlanet som brukeren var koblet opp via sperrer for bruk av andre enn godkjente SMTP servere (som Runar nevner over).

Vi har en Microsoft Outlook exchange server så jeg regner med denne benytter SMTP?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...