Gjest Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hei En del av våre ansatte bruker Iphone 5 i jobben, vi reiser utrolig mye rundt i verden og opplever ofte at mail ikke blir sendt, men lagres i utboksen på telefonen. Dette til tross for at vi er tilkoblet wifi enten på kontorer eller på hotell. Det virker som eposten blir sendt umiddelbart i det vi slår på roaming. Skal dette være nødvendig når telefonen er tilkoblet wifi? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Fungerer andre apper som bruker nettet når dere er koblet til hotellet eller kontorets trådløse nett, eller er det kun e-post som ikke virker? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det er jeg usikker på, men det jeg får av tilbakemeldinger er på problematikk rundt e-psot. Siden du spør om apper er det noe du tenker på? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Siden du spør om apper er det noe du tenker på? Hvis ingen andre apper eller funksjoner når frem til Internett kan det skyldes at man må «logge» inn på de trådløse nettverkene via et nettbasert grensesnitt. Selv om man er koblet til et trådløst nettverk betyr det ikke at tilkoblingen er feilfri og at man faktisk er koblet til Internett. Det kan også være problemer med e-postinnstillingene. Det er litt vanskelig å gi konkrete råd uten mer informasjon og flere detaljer. Skjer det hele tiden, eller kun i enkelte tilfeller og med enkelte ansatte? Hvis sistnevnte, hva gjør (eller gjør ikke) de ansatte for at problemene skal oppstå? Har dere vært i kontakt med Telenor? Jeg vet at flere ISPer (Internettleverandører) sperrer for bruk av port 25 (standardporten for sending av e-post) på sitt nett, med mindre du bruker ISPens egne e-postservere. Dette kan kanskje være en årsak? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ok, jeg beklager at jeg ikke har så mye mer informasjon. Jeg skal selv til Singapore i starten av september, da skal jeg sjekke litt mer rundt dette. Skal bo på et hotell og jobbe på et annet kontor. Dersom jeg opplever det samme så skal jeg forsøke å kartlegge litt mer rundt porter etc. Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Selv om trådløst-nett indikatoren viser at du er koplet til et nett, må du ofte gå inn i nettleseren din og kople til manuelt. Så neste gang du skal på nett, start nettleseren og sjekk om du er på en innloggingsside. Så snart du er logget inn, vil andre funksjoner, som f.eks. e-post gå greitt. Du kan tørrtrene på dette neste gang du er i nærheten av MacDonalds eller BurgerKing. (Du behøver ikke kjøpe maten deres for å gå på nett.) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Selv om trådløst-nett indikatoren viser at du er koplet til et nett, må du ofte gå inn i nettleseren din og kople til manuelt. Så neste gang du skal på nett, start nettleseren og sjekk om du er på en innloggingsside. Så snart du er logget inn, vil andre funksjoner, som f.eks. e-post gå greitt. Du kan tørrtrene på dette neste gang du er i nærheten av MacDonalds eller BurgerKing. (Du behøver ikke kjøpe maten deres for å gå på nett.) Vi har selv et miljø hvor man kobler til trådløst og deretter logger på med brukernavn og passord. Dette er ikke ukjent for våre brukere og er dermed lite sansynlig at er roten til problemet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Sender dere mail via SMTP? Hvis ja, kan det være at wlanet som brukeren var koblet opp via sperrer for bruk av andre enn godkjente SMTP servere (som Runar nevner over). Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Sender dere mail via SMTP? Hvis ja, kan det være at wlanet som brukeren var koblet opp via sperrer for bruk av andre enn godkjente SMTP servere (som Runar nevner over). Sender dere mail via SMTP? Hvis ja, kan det være at wlanet som brukeren var koblet opp via sperrer for bruk av andre enn godkjente SMTP servere (som Runar nevner over). Vi har en Microsoft Outlook exchange server så jeg regner med denne benytter SMTP?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå