Gå til innhold

Bestille tidlige flybilletter - 10 mnd i forkant

Anbefalte innlegg

Skal reise til Rhodos i juni neste år og tenkte å se allerede nå. Da finner jeg ingen billetter. Er ikke rutene engang satt opp slik at det er ikke noe å oppdrive? Dro til Kreta i år og da bestilte jeg flere mnd i forveien og da var det knapt billetter å få lenger, så da er det jammen en trangt vindu hvor du skal være på hugget.

Når får en billigst billetter? Det sto en teori i avisa en gang om at 8 uker før er det gunstigste. Min erfaring har vært i all hovedsak jo tidligere jo bedre, så er det noen få unntak der de plutselig blir billigere ei uke eller to før. Nå snakker vi om rutefly, ikke charter selvføgelig der alt er mye enklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det varierer fra selskap til selskap hvor tidlig de legger ut reiser. Noen legger ut for lange perioder på en gang, mens andre legger ut for eksempel 358 dager inn i fremtiden hver natt. Dersom det er pakketur du ser etter, må du vente til sommerprogrammet er lagt ut for de enkelte reiseselskapene. Dersom det er en spesiell tur (dato/hotell) du er ute etter, kan du også (ofte) forhåndsreservere før programmet legges ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er vel kanskje ikke så mye rutefly til Rhodos, men mest charter. Du kan følge med på skyscanner.no eller momondo.no, der vil ruter med rutefly dukke opp etterhvert som de legges ut. Altenativet er å velge "kun fly" med et reisesekskap (som ving.no), her kan det være svært gode priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...