Gå til innhold

[Løst] Hvilket spor skal brikkene stå i

Cocac  Ola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

etter som jeg ser så har hovedkortet ditt 4 ramslotts og da setter du brikkene i 1 og 3 ( de blåe )

"Dual-channel-enabled memory controllers in a PC system architecture utilize two 64-bit data channels. Dual channel should not be confused with double data rate (DDR), in which data exchange happens twice per DRAM clock. The two technologies are independent of each other and many motherboards use both, by using DDR memory in a dual-channel configuration."

Lenke til kommentar

etter som jeg ser så har hovedkortet ditt 4 ramslotts og da setter du brikkene i 1 og 3 ( de blåe )

"Dual-channel-enabled memory controllers in a PC system architecture utilize two 64-bit data channels. Dual channel should not be confused with double data rate (DDR), in which data exchange happens twice per DRAM clock. The two technologies are independent of each other and many motherboards use both, by using DDR memory in a dual-channel configuration."

Takk skal du ha :)

mvh Cocac Ola

Lenke til kommentar

Unskyld min uvitenhet men,

Når jeg setter brikkene i slott 1 og 3, blir dette da Dual channel, engelsken min strekker ikke til her.

Hva må jeg i tillfelle gjøre for å få DC

Brikken mine er : Corsair XMS3 DDR3 ,1600MHz 4GB CL9

Mvh

Cocac Ola

Lenke til kommentar

I prosessoren sitter det en RAM-controller. Denne har 2 channels. Produsentene skiller mellom numerering/merking, på hvor brikkene skal stå. Følg manualen din om hvordan brikkene skal stå dersom du har 2 brikker.

Det er 2 andre tilfeller som kan oppstå hvis du setter brikkene i feil spor:
1. - Du får lavere hastighet på RAM (I mange tilfeller ikke merkbart)

2. - Maskinen vil ikke starte

Lenke til kommentar

I prosessoren sitter det en RAM-controller. Denne har 2 channels. Produsentene skiller mellom numerering/merking, på hvor brikkene skal stå. Følg manualen din om hvordan brikkene skal stå dersom du har 2 brikker.

Det er 2 andre tilfeller som kan oppstå hvis du setter brikkene i feil spor:

1. - Du får lavere hastighet på RAM (I mange tilfeller ikke merkbart)

2. - Maskinen vil ikke starte

Takk for svar, manualen sier det det samme som deg men jeg var usikker på om det ble DC:

Ha en fin dag smile.png

Mvh

Cocac Ola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...