Cocac Ola Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg har 16 GB minne / 2x8 Skal disse settes i 1. og 2. eller 1. og 3. spor Hva menes med Dual channel, har det med plaseringen å gjøre? HK, MSI Z77A-G45Mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
Fylla Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 etter som jeg ser så har hovedkortet ditt 4 ramslotts og da setter du brikkene i 1 og 3 ( de blåe ) "Dual-channel-enabled memory controllers in a PC system architecture utilize two 64-bit data channels. Dual channel should not be confused with double data rate (DDR), in which data exchange happens twice per DRAM clock. The two technologies are independent of each other and many motherboards use both, by using DDR memory in a dual-channel configuration." Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 etter som jeg ser så har hovedkortet ditt 4 ramslotts og da setter du brikkene i 1 og 3 ( de blåe ) "Dual-channel-enabled memory controllers in a PC system architecture utilize two 64-bit data channels. Dual channel should not be confused with double data rate (DDR), in which data exchange happens twice per DRAM clock. The two technologies are independent of each other and many motherboards use both, by using DDR memory in a dual-channel configuration." Takk skal du ha mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Bare så det er nevnt; i mitt ASUS hovedkort skal to brikker stå i A2 og B2 for dual channel, og slik jeg forstår bildet i manualen til ditt hovedkort er det tilsvarende, det er altså DIMM2 og DIMM4 som skal brukes (se bilde). Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 etter som jeg ser så har hovedkortet ditt 4 ramslotts og da setter du brikkene i 1 og 3 ( de blåe ) "Dual-channel-enabled memory controllers in a PC system architecture utilize two 64-bit data channels. Dual channel should not be confused with double data rate (DDR), in which data exchange happens twice per DRAM clock. The two technologies are independent of each other and many motherboards use both, by using DDR memory in a dual-channel configuration." Unskyld min uvitenhet men, Når jeg setter brikkene i slott 1 og 3, blir dette da Dual channel, engelsken min strekker ikke til her. Hva må jeg i tillfelle gjøre for å få DC Brikken mine er : Corsair XMS3 DDR3 ,1600MHz 4GB CL9 Mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
dbass Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 I prosessoren sitter det en RAM-controller. Denne har 2 channels. Produsentene skiller mellom numerering/merking, på hvor brikkene skal stå. Følg manualen din om hvordan brikkene skal stå dersom du har 2 brikker.Det er 2 andre tilfeller som kan oppstå hvis du setter brikkene i feil spor:1. - Du får lavere hastighet på RAM (I mange tilfeller ikke merkbart) 2. - Maskinen vil ikke starte Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sannsynligvis vil det fungere helt fint med brikker i slot 1 og 3, men som konungr sa, skal de etter manualen stå i slottene 2 og 4. Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 I prosessoren sitter det en RAM-controller. Denne har 2 channels. Produsentene skiller mellom numerering/merking, på hvor brikkene skal stå. Følg manualen din om hvordan brikkene skal stå dersom du har 2 brikker. Det er 2 andre tilfeller som kan oppstå hvis du setter brikkene i feil spor: 1. - Du får lavere hastighet på RAM (I mange tilfeller ikke merkbart) 2. - Maskinen vil ikke starte Takk for svar, manualen sier det det samme som deg men jeg var usikker på om det ble DC: Ha en fin dag Mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå