dabear Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Lite oppfølgingsspørsmål her. La oss si at jeg nå tar opp et boliglån på X antall millioner kroner og har ca 100k på bsu. Jeg kommer ikke til å bruke bsumidlene med det første pga den fordelaktige renta. Jeg betaler gradvis ned på boliglånet. Om Y antall år får jeg plutselig arv som tilsvarer resten på lånet. Hva gjør jeg med BSU da? Må jeg bruke opp BSU før jeg bruker arva på å betale ned lånet? Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Lite oppfølgingsspørsmål her. La oss si at jeg nå tar opp et boliglån på X antall millioner kroner og har ca 100k på bsu. Jeg kommer ikke til å bruke bsumidlene med det første pga den fordelaktige renta. Jeg betaler gradvis ned på boliglånet. Om Y antall år får jeg plutselig arv som tilsvarer resten på lånet. Hva gjør jeg med BSU da? Må jeg bruke opp BSU før jeg bruker arva på å betale ned lånet? I "teorien" ja... i praksis kan du gjerne står uten boliglån og fortsatt penger på BSU. Pengene kan du ta ut eventuelt når du kjøper (pass på å lån litt) ny bolig eller ved å ta ett nytt lån med sikkerhet i boligen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Ja, så jeg kan betale ned et lån med sikkerhet i bolig, vha BSU? Har du noen kilder på dette? Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Ja, så jeg kan betale ned et lån med sikkerhet i bolig, vha BSU? Har du noen kilder på dette? Så lenge du sier det er ett boliglån er det ikke noe problem, skal se om jeg finner noe om det. Edit: Når du ikke har boliglån så er det ikke problem å få såkalt rammelån i boligen og detkan du med sikkerhet betale ned med BSU. Kilde: http://www.dinepenger.no/spare/slik-kan-du-bruke-bsu-pengene/10043641 Endret 13. oktober 2013 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå