olet40 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Skal få meg en thinkpad t40p til uka. Har lest mye bra om all den programvaren IBM har lagt inn. Jeg har imidlertid alltid formatert nye pc'er, liker å ha oversikt over hva som er på dataen. Trenger jeg strengt tatt alt som er preinstallert? Hvis jeg formaterer og legger inn OS på nytt, vil jeg kunne laste ned alle driverene og programmene fra IBM eller er det da noe jeg har mista? Noen som har noen synspunkter på formatering av PCen? Lenke til kommentar
hce Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Skal få meg en thinkpad t40p til uka. Har lest mye bra om all den programvaren IBM har lagt inn. Jeg har imidlertid alltid formatert nye pc'er, liker å ha oversikt over hva som er på dataen. Trenger jeg strengt tatt alt som er preinstallert? Hvis jeg formaterer og legger inn OS på nytt, vil jeg kunne laste ned alle driverene og programmene fra IBM eller er det da noe jeg har mista?Noen som har noen synspunkter på formatering av PCen? Det første jeg gjorde da jeg fikk min T40p var å repartisjonere, dumpet ut C: til en ghostimage og så reinstallerte jeg hele skiten. Du blir ikke kvitt IBM sin rescue image uten videre, har ikke forsket så mye på det, og trives med å vite at den er der. Driverene finner du på IBM sine websider, husk å laste ned alle "utils" også, er en del fine saker for thinkpad, wlan osv osv der. Den viktigste driveren blir Intel 1000e driveren, winXP har ikke støtte for nettverkskortet som sitter i maskinen, men disse driverene ligger på http://www.ibm.com Lykke til med maskinen, den er sinsykt bra 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå