Gå til innhold

Kredittkjøpspris - Hva må jeg betale om jeg skal betale alt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke god råd akkurat nå, men skal bestille klær som har 50-70%, og dette tilbudet forsvinner før jeg får lønn.

Så jeg tenkte å få igang en delbetalingsavtale på x antall måneder.

Ordinær beløp er 3.277,- men ved inngåing av nedbetalingsavtale, så blir kredittkjøpsprisen 4.510,-.

Si at jeg betaler det som skal betales hver måned i to måneder, og tenker den tredje måneden å betale alt med en gang. Hvilket beløp må jeg da ta hensyn til? 4.510,- eller 3.277,-?

Endret av Boris the drunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kredittkjøpsprisen er lik ordinær pris pluss det beløpet du betaler i renter og gebyrer over en gitt nedbetalingsperiode.

Det vil vanligvis bli krevd et etableringsgebyr eller lignende, slik at du ikke kan regne med å få ordinær pris. Hvor mye du vil måtte betale i renter og gebyrer kommer an på den konkrete avtalen. Du har ikke gitt oss nok informasjon til å svare på spørsmålet.

Du vil måtte oppgi rentesats og gebyropplegg for at noen skal kunne regne på dette.

Når du vurderer tidlig innfrielse: Hvis en større del av tillegget er gebyrer vil du ligge nærmere den høyere prisen, men hvis en større del er renter vil du ligge nærmere den lavere prisen. Du vil antagelig ligge et sted midt mellom ordinær og "full" kredittkjøpspris.

Endret av krikkert
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må betale 137 kr de to første månedene (minstebeløp). I tillegg betaler du cirka 60 kroner i rente per måned, og 45 kroner i administrasjonsgebyr. Ved full nedbetaling etter tre måneder har du brukt 3 terminer, det vil si 135 kr i adm.gebyr og cirka 180 kr i renter.

Forutsatt at jeg ikke har regnet helt galt blir kredittkjøpsprisen 3592 kr, og effektiv rente 38,44 % p.a.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ikke god råd akkurat nå, men skal bestille klær som har 50-70%, og dette tilbudet forsvinner før jeg får lønn.

Så jeg tenkte å få igang en delbetalingsavtale på x antall måneder.

Ordinær beløp er 3.277,- men ved inngåing av nedbetalingsavtale, så blir kredittkjøpsprisen 4.510,-.

Si at jeg betaler det som skal betales hver måned i to måneder, og tenker den tredje måneden å betale alt med en gang. Hvilket beløp må jeg da ta hensyn til? 4.510,- eller 3.277,-?

Hei!

Hva den totale summen vil være etter tre måneder vil avhenge av hvilken kampanjen/ type delbetaling du har valgt ved kjøpstilfellet.

Du vil få all informasjon om eventuelle renter og avgifter i villkårene du får tilsendt, men også i betalingsvilkårene til nettbutikken.

Vi kan selvsagt også hjelpe deg å regne ut om du ønsker det.

Send meg en mail til [email protected] med informasjon om hva slags kampanje du har valgt, kjøpssum osv, så vil jeg selvfølgelig hjelpe deg med dette!

Ha en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Maria, Klarna

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...