Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe deler til ny pc.

Anbefalte innlegg

Bygger pc for første gang. Har lagd et oppsett her: https://prisguiden.no/liste/143034/ men skulle gjerne likt å vite om jeg kan bytte ut noen deler og få presset prisen ned til rundt 8000 kr uten at oppsettet blir mye dårligere.

Jeg har mulighet til å bestille et par av delene billigere i USA og få det hjem når vi får besøk av slekninger i september, men kun mindre deler.

Jeg har allerede hovedkortet og skjermkortet. Alt det andre trenger jeg.

Skjerm, tastatur og mus har jeg fra før. Kommer til å kjøpe en ekstra skjerm senere, men det haster ikke.

Pcen skal brukes til gaming, for tiden går det i League of Legends, men skal og spille mer krevende spill som diablo 3, starcraft 2, Skyrim og Elder Scrolls Online.

Takker for all hjelp og alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut skjermkortet med ASUS GTX 760, stillere og har bedre ytelse. Strømforsyningen ville jeg byttet ut med XFX 750W. Kjølepasta følger med Hyper 212 Evo. Kanskje gå for 840 EVO istedenfor? Synes også at nettverkskortet var litt dyrt. Ellers synes jeg at det ser bra ut!

Lenke til kommentar

Takk for innspillene. Kjøpte skjermkortet jeg satt opp (7950) på tilbud i helgen, så tror jeg beholder det istedetfor å kjøpe gtx-en du anbefaler. Går for 840 EVO som du anbefaler. Hvorfor ville du byttet ut strømforskyningen med XFX-en? Er den bedre eller mer stillegående?

Lenke til kommentar

CX-serien til Corsair er av veldig dårlig kvalitet, og er absolutt noe jeg ville styrt unna. XFX-strømforsyningen er Seasonic OEM som holder veldig høy kvalitet. Med en kvalitetsstrømforsyning vil du få en mer stabil maskin, mindre viftestøy og bedre strøm for komponentene, som vil gi høyere levetid.

Lenke til kommentar

CX-serien til Corsair er av veldig dårlig kvalitet, og er absolutt noe jeg ville styrt unna. XFX-strømforsyningen er Seasonic OEM som holder veldig høy kvalitet. Med en kvalitetsstrømforsyning vil du få en mer stabil maskin, mindre viftestøy og bedre strøm for komponentene, som vil gi høyere levetid.

Hei, kan du lenke til noen kilder som dokumenterer at CX-serien til Corsair er av veldig dårlig kvalitet? Etter stortesten av GTX 760 kortene, er Gainward kortet bedre enn Asus sitt? Ser at klokkefrekvensene er noe høyere på Asus sitt kort men fant ingen skikkelig tester på det.

Lenke til kommentar

Tull! CX serien holder ikke veldig dårlig kvalitet.

Sålenge strømforsyningen er god nok, så vil du ikke få en mer stabil maskin,mindre viftestøy og "bedre strøm til komponentene" ved å velge en overdimensjonert en.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...