imition Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hei. For en ukes tid siden kjøpte jeg en ny pc. Dog den var brukt. Den kom med windows 8. Jeg installerte windows 7, 64 bit. Det har sannsynligvis ikke noe med problemet mitt å gjøre. Problemet er at jeg ikke får høytalerne til å fungere. Jeg kobler i ledningene (totalt 3stk) til mitt 5.1 annlegg. Da jeg skrur det på, kommer det ikke noe lyd i noen av høytalerne. Jeg har prøv alle inngangene, med alle de forskjellige ledningene, til ingen nytte. Headsettet mitt fungere dog, både når jeg plugger det i hovedkortet bak. Og forran pcen. Jeg tenkte at det er sikkert fordi jeg ikke har Realtek installert. Så jeg lastet det ned fra Realtek sitt nettsted. Og har det på PCEN, men får ikke åpnet programmet. Skjer ingenting når jeg trykker på ikonet. Dette er etter instalasjonswizarden er kjørt. Så da lurte jeg på om det var noen kloke hoder der ute som kunne hjelpe meg med dette. Om jeg kan bruke ett annet program enn Realtek. Eller om det ikke er det som er problemet i det hele tatt. Om de som eventuelt kan hjelpe meg, trenger mer informasjon. Så si ifra. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du må fortelle windows hvor den skal sende lyden når den har flere kabler tilkoblet. Lydikonet på oppgavelinjen -> Høyreklikk -> Playback devices. Prøv det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå