Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva forårsaket denne Bsod?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Jeg fikk en Bluescreen mens jeg filmet når jeg spilte Fallout 3. Filen ble naturligvis ødelagt.

post-217402-0-52664000-1376855984_thumb.jpg

Problemdetaljer er sitert under:

Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.256.1
ID for nasjonal innstilling: 1044
Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: c2
BCP1: 0000000000000007
BCP2: 000000000000109B
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF900C0AEC5A0
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Filer som bidrar til å beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\081813-24211-01.dmp
C:\Users\Kristoffer\AppData\Local\Temp\WER-81728-0.sysdata.xml
Les vår personvernerklæring på Internett:
Hvis personvernerklæringen på Internett ikke er tilgjengelig, kan du lese personvernerklæringen frakoblet:
C:\Windows\system32\nb-NO\erofflps.txt
Noen som kan grave frem detaljer angående dette?
Jeg er redd for at det kan være enten Avermedia Live Gamer HD C985 eller skjermkortet Ati Radeon 5970.
Søker årsak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

notepad for eks burde jo fungere

Nei, notepad kan ikke åpne disse filene. For å åpne disse filene trenger du en Debug Kit fra Windows som du gir kommandoer og du kan da analysere filene.

Det aller enkleste er å enten legge de til et zip/rar arkiv og laste de opp på forumet (Forumet støtter ikke denne filtypen for opplastning) eller last de opp til feks www.speedyshare.com og legg ut linken her. Vi kan deretter se på filene for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Da har jeg kopiert og komprimert "Minidump" mappen. Den skal inneholde 2 filer ved navn 081013-17284-01 (10.08.2013) og 081813-24211-01 (18.08.2013). Det er siste versjon som gjelder.

Minidump.rar

Nå får vi se da.

Lenke til kommentar

At du har fått 2 blåskjermer på en uke kan være urovekkende, men det kan også være tilfeldig. Hvis dette er de eneste du har hatt så kan det hende at du ikke får flere. Det er sikkert noen som kommer til å være uenig med meg nå, men jeg mener at hvis du en sjelden gang av tilfeldige grunner får blåskjerm og du ikke får det igjen hvis du gjør akkurat det samme så kan det ha vært bare en "one time thing". 3-4 tilfeldige blåskjermer i året vil jeg si at er på grensen til normalt. Hvis du begynner å få blåskjerm hver gang du prøver å gjøre en bestemt oppgave, da er er det på tide å prøve å finne ut av hva som er galt.

På den nyeste (18. August) så er det Chrome som er listet som synderen. Det skal være ganske vanskelig for Chrome å lage en BSOD, men noen av pluginsene du bruker i Chrome kan gi dette. Fjern overflødige plugins. "Nødvendige" plugins som Flash/Java kan også gi BSOD, men hadde det vært et stort problem med en av de (som det var med Flash for Ca et år siden) så hadde vi hørt om det. Selvfølgelig kan du ha et lokalt problem.

Den andre (10. August) peker på DirectX som synderen. Mest sansynlig så var det noe med skjermkortdriveren som gjorde at DirectX kræsjet og ga deg en BSOD.

Hvis du vil være nøye så kan du scanne Windows Installasjonen for feil. Gå til Start menyen, velg Alle Programmer og finn Tilbehør mappen. Høyreklikk på Ledetekst og velg Kjør som Administrator. Når ledetekst er åpnet skriver du "sfc /scannow".

Den andre tingen du kan gjøre er å bruke Windows sin Minnediagnose. Trykk på Start menyen og i søkefeltet søker du på "Windows Minnediagnose". Start programmet og følg instruksene på skjermen. Hvis denne viser feil på minne så kan vi på forumet veilede deg for å bruke et mer avansert minnediagnose verktøy.

EDIT: Så også at skjermkortdriveren din er fra 2012 så du kan også prøve å oppdatere denne.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ekstremt sjeldent at jeg får Bsod.

Den første gangen jeg fikk Bsod, så kan det godt hende at det var skjermdriveren, for jeg har opplevd i det siste at det har dukket opp grønne og røde prikker på skjermen, så krasjer driveren og skjermen blir svart. Deretter restarter driveren og skjermbildet kommer tilbake. Kanskje det ble en Bsod itillegg den gangen. Jeg skal oppdatere skjermdriveren til revisjon 13.4, som ble lagt ut 29.05.2013.

Jeg har kun 4 utvidelser for Google Chrome. Det er Adblock 2.64, ChromeReload 0.5, clea.nr Videos for Youtube 5.0.0 (denne er deaktivert), og Website Informer Addon 3.0.

Når jeg fikk Bsod den andre gangen pga Google Chrome så hadde jeg mange vinduer åpne, uten noen aktivitet på noen timer.

Jeg skannet Windows for feil og den fant noe:

post-217402-0-45025700-1377010221_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg slår av PCen etter hver økt, men av og til kan den stå på tomgang i noen timer. Jeg foretok også "Windows Minnediagnose" og den fant ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...