Livs søker Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hei. Jeg er en mann på 34 år som har bodd med en kjæreste som er 12 år eldre enn meg i mange år. For noen måneder siden valgte vi å flytte ifra hverandre pga hensyn til barna. Forholdet har jevnt og trutt bestått av heftige krangler,diskusjoner,uvennskap men vi har alltid blitt venner igjen etterhvert. Vi er ganske like ( for like). Vi har forsøkt og beholde vennskapet og snakker ofte om å bli sammen igjen( har ligget sammen også). Vi er såkalte "soulmates", for når vi har det greit har vi det veldig greit. Går også på fester sammen. Før vi flyttet sammen (men likevel hadde et forhold) jobbet jeg på skip i utlandet. Var ung og dum og hadde mine perioder med andre vakre kvinner som sjarmerte meg på noen på disse reisene..ingen kjærlighet,kun begjær og sex. Ble introdusert til dette livet av mine kolleger og hadde aldri trodd dette ville skje.Var vekke i 4 måneder om gangen på disse turene. Når denne epoken var over flyttet vi sammen. Og jeg "glemte" det jeg hadde gjort. Men etterhvert fikk vi barn. Og fra da av har jeg tenkt mer og mer på det som skjedde og har hatt lyst å si det. Det har aldri blitt gjort. Tror jeg har hatt mer lyst å fortelle det etterhvert som jeg ble mer voksen og moden. Har aldri sagt det, av redsel for å miste henne og familien. Det var mine svin på skogen. Så er saken den at hun har alltid sagt jeg er hennes største kjærlighet, alle andre har ikke vært i nærheten osv. Hun har en tidligere beundrer på facebook som hun også har fortalt alt om ( trodde jeg). Jeg har hatt mine tanker om denne personen, men forsøkt å ikke la det gå inn på meg. Ellers var det slutt mellom oss en gang tidligere for noen år siden (før vi fikk barn). Da var jeg på besøk hos henne en ukes tid, vi lå sammen og oppfattet det slik at vi hadde "noe på gang". Hun har i dette tidsrommet truffet en fyr,som jeg da ikke visste om. Etter jeg dro hjem , ble de sammen etterhvert og jeg fikk ikke tak i henne før en uke senere via sms. Da skrev hun en sms at hun hadde truffet en ny mann og de hadde også lagt sammen ( hun har alltid nektet i ettertid på at hun sa de hadde lagt sammen så tidlig) . Etter dette fikk jeg en voldsom reaksjon og klarte ikke fungere, mistet jobben fordi jeg kræsjet bilen til arb. giver og fikk ikke sove++++masse mer. Jeg ble desperat. Her skulle jeg kansje innsett realiteten, men begynte etterhvert å kjempe for å få henne tilbake. Vi pratet på tlf og hun fortalte intime detaljer om oralsex osv med denne fyren. Dette sa hun for å vise meg at det var alvor med den nye og over mellom oss to. ( I fylla forklarte hun meg for noen uker siden at dette var løgn, hun sa det for å teste meg). I dag var hun hos meg og da har passordet fra hennes facebook blitt lagret på min pc. Jeg klarte ikke dy meg ( vet det er galt å gjøre slik), men gikk inn på hennes facebook for og se på evt. meldinger fra denne "beundreren". Da leser jeg meldinger dem imellom som for meg ikke kan tolkes som annet enn at hun søker hans kjærlighet. Det kommer klart frem at han gjør alt for henne. Hun savner han og ingen andre har gitt henne slike følelser som han. Det som også river i meg er at dette har også blitt gjort før vi flyttet fra hverandre. Ikke ofte, men det ligger meldinger fra så langt tilbake. Meg og min X har hatt voldsomme feider, og jeg selv er langt ifra noen perfekt person og har gjort mye galt i krangler og ord( går begge veier) Men senest i dag har vi pratet masse om fremtiden og hva vi ønsker og skal prøve på. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hun kommer hit i morgen og kommer garantert til å merke at det er noe med meg. Kan det være slik at jeg skal bare åpne for alt og si hva jeg gjorde for lenge siden, fortelle om det jeg har sett på hennes facebook og foreslå full åpenhet på tlf,sosiale medier for oss begge og starte på nytt? Vet ikke engang hva utfallet kan bli selv om hun går med på dette. For er vondt å tenke på at det er eller har vært kjærlighet med i bilde for hennes del, tror det hadde vært lettere hvis det var kun utroskap med sex. Det er noe som skjer der og da, så er det over, mens kjærlighet er følelser og en tar det med seg videre i hjerte. Jeg sier ikke dette for å unnskylde mitt utroskap, som er ille som bare det. Spesielt siden jeg gikk og fikk barn med henne i etterkant uten å la henne få en sjans og få vite om hva jeg hadde gjort først. Er det noen der ute som har noe å si? Jeg vet jeg er en god person innerst inne som har gått livets harde skole. Men min utvalgte er også en god person, full av liv,kjærlighet og omsorg for meg og sine med mennesker. Hun har en tøff bakgrunn (YTTERST tøff, helt siden barndommen). Please help me.............................. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Prøv full åpenhet og ærlighet. Snakk ut. Så kan dere ta det videre derfra. Men å ha åpen telefon og sosiale medier. Er du syk i hodet? Det er jo vanvittig kontrollerende. Hvis du eller henne har et behov for det så har dere et alvorlig tillitsproblem. Privat er privat. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg tror du pisker en død hest her. Jeg tipper dere kommer til å terrorisere værandre, din sjalusi og hennes vingling. Generellt sett forandrer ikke folk seg nevneværdig, i alle fall ikke ovenfor en spesifikk person. 4 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Generellt sett forandrer ikke folk seg nevneværdig, i alle fall ikke ovenfor en spesifikk person. Hvis ikke den spesifikke personen endrer seg nevneverdig. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det hjelper selvfølgelig på. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Joda. Dere vet hva jeg er kommet hit for å si. (moderator gir meg nok enda en advarsel nå) Kvinner som bevisst holder på slik bak ryggen din, de er egoister. De ønsker å ha både posen og sekken samtidig. De driter i hvordan du føler deg, det viktige er at de får det de vil ha. Så er det dette med tøff bakgrunn. Ja, personer med tøff bakgrunn, for eksempel kvinner som har vanket i narkomiljøer. De lærer seg tidlig at de kan manipulere og snurre mannfolk rundt lillefingeren. Du har kanskje skyldfølelse fordi du sjekket facebooken hennes. La meg bare si det med en eneste gang, dersom du INNRØMMER at du har sjekket facebooken hennes, så har hun allerede vunnet enhver diskusjon. Du må aldri, ALDRI ALDRI ALDRI finne på å si at du HAR sjekket den. Ikke om du ligger på dødsleiet engang. For da kommer hun til å komme trekkende med følgende hersketeknikk: "Du er kontrollerende og sjalu! Jeg er så skuffet over deg, blablabla, det er du som har gjort noe feil her.." Du må bruke en annen unnskyldning dersom du skal gjøre det slutt. For hvis du innrømmer det, så kommer hun til å bli hevngjerrig og gjøre samværet med ditt barn vanskelig!!! HUSK DETTE! "Jeg er lei meg men jeg har vært utro flere ganger for lenge siden" Å Gud bedre! Her er enda en ting du ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI må finne på å si.Åpenhet og ærlighet, ja det ville funket - hvis du snakket med en mann. Men her har vi med en kvinne å gjøre, og himmelen kjenner ingen vrede som en forsmådd kvinne. Vi menn tenker ofte rasjonellt. Det kan gi seg utslag i slikt noe som at vi vet at vi har gjort noe galt. Kvinner derimot har en egen evne til å rasjonalisere skyldfølelsen vekk, for et eksempel på hvordan de rasjonaliserer, så er dette en tenkt tankegang hos en kvinne: "vel han var jo på jobb hele tiden, han burde jo ha vært hjemme og tatt seg av mitt emosjonelle liv i stedet for å kaste bort tiden på noe så dumt som å gå på jobb hver dag, så da var det jo hans egen feil at jeg lå med broren hans hele tiden." Dersom du innrømmer at du har ligget med andre damer, ja da kan jeg love deg at dette blir ikke pent. Da kan du være helt sikker på at hun gjør samværet med ditt barn vanskelig! Jeg får sikkert advarsel (igjen) fra moderator for å skrive dette innlegget, det gjør jeg hver eneste gang jeg gir samlivsråd. Blir sikkert utestengt på livstid denne gangen. denne kvinnen kommer til å gjøre dette om igjen, og om igjen, og fortsette å ha kontakt med denne mannen selv om hun lover deg å la være. denne kvinnen har garantert ligget med andre, uten å fortelle deg om det at kvinnen sier at hun bare "sa ditten og datten når hun var full for å teste deg" er blank løgn, innrømmelsene hun kom med representerer virkeligheten, og den egentlige årsaken til at hun innrømte disse tingene var fordi hun visste at det kom til å såre deg og hun ville såre deg. hvis du tror at hun satt hjemme og tvinnet tomler mens du var på sjøen, da tar du feil. Det beste for deg er åpenbart å gjøre det slutt. Det baserer jeg på at jeg er Nostradamus og derfor er i stand til å spå at fremover nå så blir det en masse drama og uro, der hun fortsetter å forfølge denne mannen for sex/utroskap/kjærlighet. Du har tidligere sagt at det påvirker deg i stor grad emosjonelt når forholdet går dårlig, og dette førte til at du ble ute av stand til å jobbe/kræsjet bilen. Derfor må du tenke på deg selv, hvis du vil deg selv vel så må du ta kontroll over situasjonen og velge din egen skjebne selv, ta styringen og gjør det slutt først som sist, så slipper du videre lidelser. Du bør ikke innrømme at du vet om hennes gjentatte kjærlighetserklæringer til den andre mannen. Du bør rett og slett kopiere en vanlig kvinneunnskyldning. Si at du trenger litt tid for deg selv for å finne ut av deg selv, finne deg selv litt, og at du behøver litt rom og plass til å tenke, og at du kunne tenke deg en pause i forholdet en periode, og at dette skyldes at du har så mye å tenke på. Deretter lar du dette skli ut, og lar være å gjenoppta forholdet. Så kan du finne deg en ung og lekker liten sak på 23 år, og se fremover mot lysere tider og et bedre liv, lykkelig sammen med din nye kjærlighet. For sjansen er jo tilstede for at den nye kjærligheten ikke er en slik kvinne som driver å skriver kjærlighetserklæringer til andre menn og forteller deg at hun har sugd andre menn for å såre deg, når hun er full. Endret 20. august 2013 av Ideal 9 Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Et innlegg fra en bitter mann. Endret 20. august 2013 av a jib 3 Lenke til kommentar
Livs søker Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Hmmmm.... Her var det mange svar. Og en ekstra takk til ideal for du tok deg tid til så langt svar Ellers takk til alle. Vi har hatt samtale ang. saken og nå er det samme mølja.. av og på. Til og med ligget sammen ( jeg tok intiativet, patetisk). Hva som skjer med oss nå aner jeg ikke. Har faktisk mest lyst å fortelle hva som skjedde den gangen så har ihvertfall ikke jeg noen svin på skogen. Rart hvordan ting kan innhente oss når man blir eldre. Når jeg var yngre brydde jeg meg ikke så mye.. gikk i glemmeboken. Vil bare at alt er sagt når jeg en dag dør. Men , men..... I alle ting er det en sprekk, det er der livet kommer inn. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ideal er fantastisk, blir alltid glad når jeg ser at han svarer i en tråd. Ser ikke noe problem i at man kan være litt direkte og skrive ting som er litt politisk ukorrekte. Alle meninger må få lov til å komme fram i en diskusjon. 4 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Om du dropper å trekke fram gamle historier så kan hun jo bare sitte med den dårlige samvittigheten sin og du slipper at hun bruker ærligheten mot deg om det blir spørsmål om forelderrett. Litt kynisk, men forholdet høres temmelig skjørt ut slik det er. Lenke til kommentar
Coglione Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Du må selvsagt ikke høre på Ideal, han tar helt feil. Det er tydelig at dere har et usunt forhold, og slik jeg forstår det er du nødt til å sitte for deg selv og bestemme om dette er noe du vil. Husk at det er flere personer inne i bildet her. Ikke la barna dine vokse opp med foreldre som er fram og tilbake, puler andre og så blir sammen igjen. Når du vet hva du synes er best så sier du det til henne, slik det er. Nevn at du selv har vært utro og inne på facebooken hennes, bare hvis du mener det er relevant for det du skal si. F. eks. hvis du ikke vil være sammen med henne pga av denne andre mannen. Hvis du avbryter det av andre grunner så er det heller ingen grunn til å spy ut alt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Her føler jeg at du må først og fremst tenke litt på deg selv og Barna. Selv om dere har hatt det bra , så har dere begge gjort mye rart, du har vært utro og det er sannsynlig at hun også har vært det. Først bør du få gjort det helt slutt , sørg for å fordele ansvaret på barna som er mest hensiktsmessig ( om hun er en elendig mor og ikke bra for barna bør du nok ha mesteparten av samværet ) , har dere felles eie bør dere få gjort en fornuftig fordeling der også i forhold til hva man har bidratt med både økonomisk og familiært. Når du endelig har ordnet opp i både økonomi , samvær med barna osv , da er tiden klar for at du kan eventuelt fortelle litt mer om hva som har skjedd tidligere. Jeg forstår uansett ikke hvorfor du på død og liv skal fortelle det til henne nå , det vil på ingen måte hjelpe deg å få et bedre forhold til henne og det vil kun være med på å såre både deg og henne (hun har sikkert en del på lager som du ikke ønsker å høre, like barn leker best...) 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Finnes mange utrolig vakre kvinner med like vakkert sinn. Det er synd du har rota deg borti feil type kvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå