Gå til innhold

Ny student - hjelp!

Nicuu

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker å kjøpe bøker etter første forelesning (blir etter andre i år siden jeg har forelesning igjen i morgen og ikke fikk kjøpt boken i dag), for da vet du om du må kjøpe nye eller om du kan kjøpe brukte bøker. Det er kjedelig å kjøpe bøker før faget starter for så å vite at de brukt bøkene du har kjøpt ikke kommer til eller ikke kan bli brukt i faget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker å kjøpe bøker etter første forelesning (blir etter andre i år siden jeg har forelesning igjen i morgen og ikke fikk kjøpt boken i dag), for da vet du om du må kjøpe nye eller om du kan kjøpe brukte bøker. Det er kjedelig å kjøpe bøker før faget starter for så å vite at de brukt bøkene du har kjøpt ikke kommer til eller ikke kan bli brukt i faget.

Alle bøkene står nevnt under faget på hjemmesiden til høgskolen min. Det er en del bøker på kun 4 emner for å si det slik, så spørs jo om alle blir brukt. Men igjen er det kanskje greit å være forberedt med bøker til første forelesning?

Jeg vet ikke. Har ikke fått noe særlig informasjon rundt dette, så svært usikker rundt det med bøker. I og med at bare bøker for dette semesteret kommer på nærmere 5000,-, så blir det nok rundt 5000,- til for neste semester, og noen her mente at det var utrolig mye for kun bøker, så litt småusikker kan du si.

Går på økonomi-linje (mer spesifisert - revisjon og regnskap 1. året).

Lenke til kommentar

Det er egentlig bare det som er obligatorisk pensum som er nødvendig. Men dette er sånn det er lurt å spørre foreleser om hvis ikke de informerer om det. Hvis det er snakk om bøker hvor man kun skal bruke et kapitel så kan du jo prøve å få lånt boken på skolens bibliotek, bare pass på å vær rask, av erfaring vet jeg at pensum bøker på biblioteket veldig fort blir lånt ut.

Lenke til kommentar

Det er egentlig bare det som er obligatorisk pensum som er nødvendig. Men dette er sånn det er lurt å spørre foreleser om hvis ikke de informerer om det. Hvis det er snakk om bøker hvor man kun skal bruke et kapitel så kan du jo prøve å få lånt boken på skolens bibliotek, bare pass på å vær rask, av erfaring vet jeg at pensum bøker på biblioteket veldig fort blir lånt ut.

Det står at alt er obligatorisk, derfor jeg også lurer veldig. Men får vel spørre dem da! Litt kjipt da vi har kun èn foreleser per fag, derfor - blir drøyt ut gjennom hele neste uke. Hmf!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...