Cocac Ola Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Jeg har hovedkort av typen : MSI Z77A- G45 og er i stor tvil om hvor ledningene som går i fra kabinettet til hovedkortrt skal plaseres. JFP1 og 2. For meg ( nybegynner) virker det som det er for få pinner i kortet.Har prøvd å sette i men power led og poweraw skaper problemer.Power sw er grøn og hvit så jeg vet ikke hva som er jord. I manualen står feks. Power led 2.+ 4.- . Regner med at 4.- er jord eller? Er der noen som kan hjelpe? Legger ved 2 photo ( har ikke billedbeh. så kan ikke forstørre nå)Mvh Cocac Ola Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Den eneste ledningen som må kobles er power sw. Reset er også ganske viktig. Spiller ingen rolle hvilken vei disse står. Bildet ditt vises så lite at jeg ikke kan se teksten. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Var med å bygge PC med samma hovedkort nylig og skjønner ikke problemet... Alt er standard hvis det ikke er noe spesielt med kabinettet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Power_sw og reset_sw kan kobles begge veier. Er ingen + og -. power_led og hd_led må kobles riktig vei. Vanligvis er hvit eller rød pluss. Hvis de ikk elyser så prøver du å koble motsatt. Du ødelegger ikke en lysdiode ved å bytte om + og -. Den vil rett og slett bare ikke lyse om den er koblet feil. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du skal kun bruke JFP1. HDD LED mellom pinne 1 og 3. Power LED mellom pinne 2 og 4. Kobler du feil vei vil ikke LED lyse. Da bytter du bare om. Reset Switch mellom pinne 6 og 7. Power Switch mellom pinne 6 og 8. På disse spiller det ingen rolle hvilken vei du kobler. Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Den eneste ledningen som må kobles er power sw. Reset er også ganske viktig. Spiller ingen rolle hvilken vei disse står. Bildet ditt vises så lite at jeg ikke kan se teksten. Takk fot raskt svar. Er klar over dårligge bildermen utstyr.... Ledningene er: Power sw Reset sw Hdd led Power led Du skal kun bruke JFP1. HDD LED mellom pinne 1 og 3. Power LED mellom pinne 2 og 4. Kobler du feil vei vil ikke LED lyse. Da bytter du bare om. Reset Switch mellom pinne 6 og 7. Power Switch mellom pinne 6 og 8. På disse spiller det ingen rolle hvilken vei du kobler. Takk for svar Problemet er at Power ledd tar opp 3 pinner, 2,4 og 6 men det er kun ledning til 2 og 6 , fire er tom. Du skal kun bruke JFP1. HDD LED mellom pinne 1 og 3. Power LED mellom pinne 2 og 4. Kobler du feil vei vil ikke LED lyse. Da bytter du bare om. Reset Switch mellom pinne 6 og 7. Power Switch mellom pinne 6 og 8. På disse spiller det ingen rolle hvilken vei du kobler. Speaker Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Problemet er at Power ledd tar opp 3 pinner, 2,4 og 6 men det er kun ledning til 2 og 6 , fire er tom. Da kobler du Power LED til JFP2, mellom pinne 1 og 5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå