Gå til innhold

StudentPC, ca 5000kr.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå på utkikk etter en pc som i hovedsak blir brukt til surfing/office bruk og noe filmtitting. Jeg har sett litt på denne som et godt alternativ; http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitep50-11g/186845.3003/ .

Jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer/andre alternativer til denne?

Jeg er ute etter en pc med;
- God Skjerm

- Ønsker at det skal være Haswell

- Generelt en følelse av kvalitet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor er forskjellen på denne og den jeg linket til? Hvor merkbar er den?

Til din skisserte bruk vil du ikke merke særlig forskjell, men i7 prosessoren er vesentlig kraftigere.

i7-4700MQ har 4 kjerner / 8 tråder og en max TDP på 47W. i5-4200U har 2 kjerner / 4 tråder og en TDP på mx 15W. i5-4200U er en såkalt "ultralow voltage" prosessor, som er optimalisert for bærbare PC'er med hensyn på minimalt strømforbruk.

Lenke til kommentar

Til din skisserte bruk vil du ikke merke særlig forskjell, men i7 prosessoren er vesentlig kraftigere.

i7-4700MQ har 4 kjerner / 8 tråder og en max TDP på 47W. i5-4200U har 2 kjerner / 4 tråder og en TDP på mx 15W. i5-4200U er en såkalt "ultralow voltage" prosessor, som er optimalisert for bærbare PC'er med hensyn på minimalt strømforbruk.

Utifra det som står der, forstår jeg det sånn at i7'en er en god del kraftigere men også bruker en god del mer strøm som da også vil si lavere batteritid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...