WeirdFace Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvis man skal skaffe seg en gratis epost-adresse ett eller annet sted så krever dem at man må skrive Outlook, Yahoo eller Hotmail.com etter å ha skrevet inn krøllalfa. Finnes det noen steder som godtar at man kan skrive hva som helst både før og etter krøllalfa? Slik at det epost-adressen kan hete for eksempel "[email protected]" i stedet for at man bare kan skrive det man vil foran krøllalfa, og så bestemmer epost-tjenesten om det skal stå Hotmail, Yahoo eller Outlook.com etter krøllalfa? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det finnes vel kanskje noen som gir deg flere alternativer men du kan ikke velge hva som helst nei. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du kan f.eks kjøpe et her. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Kjøper man så er det vel strengt tatt ikke gratis men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 "ettellerannet.com" kalles domenenavn. Du må altså eie domenet for å bruke det, f.eks i en epost adresse. Domener / domenavn må kjøpes, de blir vedlikholdt av en registrar (.no, com, .net styres av registrar). Så trenger du en epost tjener for å holde alle epostene du knytter opp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det er jo slik at man oftest må betale for å få akkurat det man vil ha. Har man ikke råd til 20 kroner pr år, så har man ikke behov for tjenesten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det jeg ikke skjønner helt, er at det er så rimelig å få epostdomene. Skal jeg f.eks få dahlen.pe som domene så må man ut med relativt mange $$, mens de tilbyr dette for kun 2.99$ for bruk med epost. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Grunnen, som man er inne på også, er fordi etter @ er det domenenavn. F.eks diskusjon.no betales det domenenavn avgift for og da er det de som eier domene. Dermed har diskusjon.no mulighet til å lage så mange [email protected] e-adresser de vil. Så eneste måten man kan lage e-adresser er om man eier domenene (slik jeg har forstått det) Så du kan ikke bare lage vilkårlige e-adresser, iom en e-post adresse består av [email protected] (@ betyr PÅ - altså valgfrinavn(PÅ)ettdomene.no Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Det jeg ikke skjønner helt, er at det er så rimelig å få epostdomene. Skal jeg f.eks få dahlen.pe som domene så må man ut med relativt mange $$, mens de tilbyr dette for kun 2.99$ for bruk med epost. Da er det vel snakk om et domene som allerede er opptatt, som de som har tatt det har satt opp epost muligheter på? For prisen for et domene vil være nøyaktig den samme med eller uten epost mulighet (eller epost må jo kjøpes seperat, eller at du f.eks får det med gratis som du gjør hos Godaddy.com). Et annet alternativ er at noen som tilbyr epost selger deg domenet billig, mot at du kjøper en eller annen pakke hos dem (som da koster "masse" $$) .pe domener koster $49.98 per år hos namecheap.com. .no domener koster f.eks 125 kroner per år. Den vanlige prisen på .com/.net/.info osv ligger mellom $8-15 per år. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Ok det er mulig man må kjøpe domenet i tillegg til emailløsningen. Jeg tenkte på den rimeligste løsningen her: http://www.namecheap.com/email/email-hosting.aspx Som bare koster 2.99$ pr år. Domenet koster jo minst ti ganger så mye (det er ledig), så det er nok bare oppsett av epost da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå