JarleW Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg hadde WinXP på C: Så ville jeg ha inn Win2000 også. Installerte det på G: - funker greit. Når jeg nå prøver å boote WinXP fra dualbootmenyen så er det en fil den ikke finner. Står ikke hvilken. Det er ikke NTLOADER. Jeg har kikket i boot.ini-fila, der ser alt normalt ut. Satte inn XP-cd'n for å prøve Repair (Trykke R), men det valget er ikke der !! Kun Create, Install og Delete :sad: Ok hvis dette ikke er mulig å reparere - hvordan får jeg reddet e-postene og kontaktene i Outlook XP ? Jeg MÅ ha dem ! Jeg har heller ikke laget de 4 redningsdiskettene til WinXP - de trenger man jo ALDRI !! ?? eller.... :smile: Lenke til kommentar
ewasm Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hva med å legge inn den fila som mangler? Du kan vel bare laste den ned fra det NT-greiene dine... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Problemet er at det ikke står hvilken fil som mangler eller hva som er galt. Tror nok at MBR ble ganske fu*** under den Win2000 installasjonen. En annen ting er jo at Win2000 la seg inn som "Default OS" i dualbootmenyen. Normalt så blir vel de OS'ene man legger inn senere plassert under den første orginale. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Få en kamerat til å mekke redningsdisketter til deg da vettu .. ;> Lenke til kommentar
jenat66 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei! Problemet ligger i at du installerte Win2000 etter XP. XP MÅ installeres sist! :smile: Jeg går utifra at hvis du velger "install" fra XP cd'en din, vil inst.prog finne at du har XP inst... og at det da vil være mulig å bruke "repair". John Erik Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Oki :smile: Takk, skal prøve det når jeg kommer hjem. Men, hvis ikke det går, kan jeg installere (XP) over den gamle XP-partisjonen uten at jeg mister noe av informasjonen der ? Lenke til kommentar
555 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 08:44, JarleW skrev:Oki :smile: Takk, skal prøve det når jeg kommer hjem.Men, hvis ikke det går, kan jeg installere (XP) over den gamle XP-partisjonen uten at jeg mister noe av informasjonen der ? Ganske sikkert d gikk ivertfal med ME Lenke til kommentar
jenat66 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg tror IKKE du bør forsøke å inst. over den "gamle" XP installasjonene din! Jeg forsøkte å gjøre dette og programmet fjernet alle de "gamle" filene! Hvis du vil beholde e-post og adressebok, kan du kopiere outlook.pst -filen som ligger i mappen C:Documents and Settingsditt brukernavnLokale innstillingerProgramdataMicrosoftOutlook , til en annen partisjon enn C: , og deretter importere denne filen til Outlook etter en eventuell "ny" installering. John Erik <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jenat66 på 2002-02-15 09:37 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: jenat66 på 2002-02-15 09:38 ] Lenke til kommentar
Destro Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Vis du ikke klarer å reparere xp så er de filene du trenger er mailbox.pab for personlig addrese box og muligens "Outlook.ost?" ligger sikkert i en katalog i profilen din. heter sikkert outlook. ta import from i outlokk i NT og velg de filene som du trenger [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-02-15 10:34 ] Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei ! Ang mail: tipper at du kan prøve å importere adresser og meldinger inn i Outlook som du har i win2000 fra XP: fil>importer og eksporter. Får du til det kan du bare ta en reinstallasjon av XP. Hvis du ikke får dette til ligger mailene i en .mbx fil, kan noen gi en nærmere beskrivelse av en slik "manuell" framgangsmåte? Boot: Under XP kan du redigere fila for oppstart i system>recovery (tror det var det plasseringen heter), det er i hvertfall mulig å klikke seg inn for å redigere navn evt. rekkefølge på hvilke OS som skal boote. Du har sikkert en lignende mulighet under Win2000, men jeg husker ikke eventuell plassering der. Selfølgelig, dette vil jo ikke være noe poeng før du har XP oppe å går igjen... Torfinn Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Hei, takk for tipsene. :smile: Jeg spant hjem en tur for å prøve å reparere via WinXP cd'n, men når jeg velger install så kan jeg fremdeles ikke velge repair. Kun Install, Create, Delete. Ved å installere blir de gamle filene slettet. :sad: Importere en .pst-fil ?? Da må jeg jo først ha eksportert til en .pst-fil ?? Lenke til kommentar
Destro Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Prøv og søke etter Outlook den finner du sikkert i C:Documents and Settingsditt brukernavnLokale innstillingerProgramdataMicrosoftOutlook og der er de filene som du trenger jeg mener filnavnet er *.ost eller noe slikt uansett så er alle filene der laget for din bruker i Outlook. så da er det bare til å ta import til du har det du trenger. ok :smile: Så lenge han ikke har laget en personal folder så finnes det ikke en *.pst fil. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-02-15 11:31 ] Lenke til kommentar
jenat66 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 10:43, JarleW skrev:Hei, takk for tipsene. :smile:Jeg spant hjem en tur for å prøve å reparere via WinXP cd'n, men når jeg velger install så kan jeg fremdeles ikke velge repair. Kun Install, Create, Delete. Ved å installere blir de gamle filene slettet. :sad:Importere en .pst-fil ?? Da må jeg jo først ha eksportert til en .pst-fil ?? Du kan lage oppstartsdisketter fra XP cd'en din. Du finner programmet i boot xp -mappen. Når det gjelder .pst filen, så ligger den i din "egen" .pst -fil, i mappen nevnt i et tidligere innlegg. (Husk å kopiere til annen partisjon) Den importerer du på vanlig måte.. fil-importer/eksporter-importer fra annet prog eller fil-personal folder file(.pst)- finn .pst filen - osv... John Erik Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 1.putt inn WinxP CD'en og boot fra den. 2. velg recovery/repair eller noe sånt. (husker ikke helt, men tror du skal trykke F8 eller noe sånt i starten) 3. det kommer frem en svart skjerm der du logger på windows installasjonen du skal gjøre noe med. 4.skriv inn kommandoen "FIXBOOT" Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Hei, det valget ang. repair/emergency.... kom aldri opp. Kun Install, Create og Delete. Uansett ! Men nå har jeg installert 2000 på nytt igjen og bare det :smile: Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Du kan laste ned boot disketter til XP fra denne adressen: http://www.microsoft.com/downloads/release...releaseid=33291 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå