Gå til innhold

PC: 10K - 3D Rendering og gamng

Anbefalte innlegg

Hei! Skal finne deler for en venn til en PC som skal brukes til 3D rendering og FPS-Gaming.

Pris - Max 10.000,-

Skal være med:
- SSD HD
- GPU
- CPU
- RAM

- MB
- PSU
- CASE
- WATER COOLING

Trengs ikke:

- VANLIG HDD
- DVD ROM
- OPERATIVSYSTEM

Mitt forslag:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1267100&su=1856D964-D7DD-420D-9B3D-39DCEB779492

Takk for svar

Endret av vimzlefu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hva jeg ville gått for. Bare fjern OS, HDD og DVD-ROM og oppgrader minnet til 16GB, så tror jeg dette er en perfekt maskin for deg.

Nei! Jeg ville aldri bygget opp en ny maskin med i5 prosessor når den skal brukes til 3D rendering. Gå for en bedre CPU, og raskt stødig minne, ikke bruk billigbrikker. Du skal kunne klare holde budsjettet uten at jeg har satt sammen liste for deg...

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor stor vekt man skal legg på 3D-rendring delen.

Hyper-Threading hjelper litt,men det som hjelper mye er 6 kjerner.

Klart da blir jo prisen høyere.

Skulle jeg ha oppgradert idag hadde jeg kjøpt I7-3970X

Nå er 3D-rendring viktig for meg og da spiller pris mindre rolle.

Har hatt 980X i over 3 år nå,kjører på 4.3Ghz har vært meget fornøyd med rendering hastighet med denne.

Nå render jeg alt med Vray som er veldig optimalisert for og utnytte alt av kjerner og Hyper-Threading.

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor stor vekt man skal legg på 3D-rendring delen.

Hyper-Threading hjelper litt,men det som hjelper mye er 6 kjerner.

Klart da blir jo prisen høyere.

Skulle jeg ha oppgradert idag hadde jeg kjøpt I7-3970X

Nå er 3D-rendring viktig for meg og da spiller pris mindre rolle.

Har hatt 980X i over 3 år nå,kjører på 4.3Ghz har vært meget fornøyd med rendering hastighet med denne.

Nå render jeg alt med Vray som er veldig optimalisert for og utnytte alt av kjerner og Hyper-Threading.

Se på lista mi lenger opp ;)

Det er relativt liten forskjell på i7 3930K og 3970X!

Lenke til kommentar

Når det står at maskinen skal brukes til 3D rendering så gjør man det man kan for å korte ned rendertiden. Det største problemet med å sette opp denne maskinen er at den mangler 5K på budsjettet for å få flere kjerner og fortsatt kunne spilles med et godt skjermkort. Så valget faller da på å skaffe en CPU som sparker mest mulig, og så godt minne som overhodet mulig til innenfor budsjettet. Hyper-Threading har innvirkning på rendertid, det er nok for meg. Det er dog flere ting som spiller inn, som at programvaren er Hyper-Threading optimalisert.

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

Når det står at maskinen skal brukes til 3D rendering så gjør man det man kan for å korte ned rendertiden. Det største problemet med å sette opp denne maskinen er at den mangler 5K på budsjettet for å få flere kjerner og fortsatt kunne spilles med et godt skjermkort. Så valget faller da på å skaffe en CPU som sparker mest mulig, og så godt minne som overhodet mulig til innenfor budsjettet. Hyper-Threading har innvirkning på rendertid, det er nok for meg. Det er dog flere ting som spiller inn, som at programvaren er Hyper-Threading optimalisert.

Så godt minne som mulig? ECC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...