vimzlefu Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Hei! Skal finne deler for en venn til en PC som skal brukes til 3D rendering og FPS-Gaming. Pris - Max 10.000,-Skal være med:- SSD HD- GPU- CPU- RAM - MB- PSU- CASE- WATER COOLINGTrengs ikke:- VANLIG HDD- DVD ROM- OPERATIVSYSTEM Mitt forslag:http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1267100&su=1856D964-D7DD-420D-9B3D-39DCEB779492Takk for svar Endret 18. august 2013 av vimzlefu Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 https://prisguiden.no/liste/135359 Ta bort det du ikke trenger! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Dette er hva jeg ville gått for. Bare fjern OS, HDD og DVD-ROM og oppgrader minnet til 16GB, så tror jeg dette er en perfekt maskin for deg. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Dette er hva jeg ville gått for. Bare fjern OS, HDD og DVD-ROM og oppgrader minnet til 16GB, så tror jeg dette er en perfekt maskin for deg. Nei! Jeg ville aldri bygget opp en ny maskin med i5 prosessor når den skal brukes til 3D rendering. Gå for en bedre CPU, og raskt stødig minne, ikke bruk billigbrikker. Du skal kunne klare holde budsjettet uten at jeg har satt sammen liste for deg... Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvor har du det fra? Av det jeg kom fram til hjelper ikke Hyper-Threading noe særlig til 3D-rendring. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hvor har du det fra? Av det jeg kom fram til hjelper ikke Hyper-Threading noe særlig til 3D-rendring. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Skal ikke påstå at jeg har rett, men ifølge disse testene, er ikke forskjellen stor. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Spørs jo hvor stor vekt man skal legg på 3D-rendring delen. Hyper-Threading hjelper litt,men det som hjelper mye er 6 kjerner. Klart da blir jo prisen høyere. Skulle jeg ha oppgradert idag hadde jeg kjøpt I7-3970X Nå er 3D-rendring viktig for meg og da spiller pris mindre rolle. Har hatt 980X i over 3 år nå,kjører på 4.3Ghz har vært meget fornøyd med rendering hastighet med denne. Nå render jeg alt med Vray som er veldig optimalisert for og utnytte alt av kjerner og Hyper-Threading. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Spørs jo hvor stor vekt man skal legg på 3D-rendring delen. Hyper-Threading hjelper litt,men det som hjelper mye er 6 kjerner. Klart da blir jo prisen høyere. Skulle jeg ha oppgradert idag hadde jeg kjøpt I7-3970X Nå er 3D-rendring viktig for meg og da spiller pris mindre rolle. Har hatt 980X i over 3 år nå,kjører på 4.3Ghz har vært meget fornøyd med rendering hastighet med denne. Nå render jeg alt med Vray som er veldig optimalisert for og utnytte alt av kjerner og Hyper-Threading. Se på lista mi lenger opp Det er relativt liten forskjell på i7 3930K og 3970X! Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Når det står at maskinen skal brukes til 3D rendering så gjør man det man kan for å korte ned rendertiden. Det største problemet med å sette opp denne maskinen er at den mangler 5K på budsjettet for å få flere kjerner og fortsatt kunne spilles med et godt skjermkort. Så valget faller da på å skaffe en CPU som sparker mest mulig, og så godt minne som overhodet mulig til innenfor budsjettet. Hyper-Threading har innvirkning på rendertid, det er nok for meg. Det er dog flere ting som spiller inn, som at programvaren er Hyper-Threading optimalisert. Endret 18. august 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Når det står at maskinen skal brukes til 3D rendering så gjør man det man kan for å korte ned rendertiden. Det største problemet med å sette opp denne maskinen er at den mangler 5K på budsjettet for å få flere kjerner og fortsatt kunne spilles med et godt skjermkort. Så valget faller da på å skaffe en CPU som sparker mest mulig, og så godt minne som overhodet mulig til innenfor budsjettet. Hyper-Threading har innvirkning på rendertid, det er nok for meg. Det er dog flere ting som spiller inn, som at programvaren er Hyper-Threading optimalisert. Så godt minne som mulig? ECC! Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Så godt minne som mulig? ECC!ECC er stabilt, ikke "godt" mtp. rendering Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Tror budsjettet blir litt høyere om man skal ha hovedkort og cpu som støtter ecc. Supermicro må man ha om man skal ha noe superstabilt, men da blir det superdyrt også 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Tror budsjettet blir litt høyere om man skal ha hovedkort og cpu som støtter ecc. Supermicro må man ha om man skal ha noe superstabilt, men da blir det superdyrt også Jepp, stemmer det! Men det er i alle fall feil å si at corsair er de eneste med god ram... Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du har valgt LGA 1150 socket hovedkort og 1155 socket CPU. Bytt CPU til i7-4770k. Ville også ha gått opp til 16GB RAM. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jepp, stemmer det! Men det er i alle fall feil å si at corsair er de eneste med god ram... Jeg har aldri sagt noe slik, det er heller ikke tilfelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå