yolo93 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hei! Jeg er en 20 år og for noen uker siden holdt på med malingsarbeid og noe vasking med tynner, meste av arbeidet foregikk utendørs. Holdt på i ca en uke. Etter en uke begynte jeg å føle meg deppa og begynnte å lese om løsemiddelskade og kronisk skade på hjerne og personlighets forandringer og ble kjempe redd. Jeg går rundt og bekymrer meg om dette hvert eneste minutt og er redd det kan ha hendt meg... ble svimmel ca 2 ganger etter arbeidet. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Setter en tier på at du er hypokonder. Lenke til kommentar
yolo93 Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Okei . Lettelse! Endret 18. august 2013 av yolo93 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Jobber på båt og jobbet med maling og litt vasking med tynner i ca en uke. Er 20 år og ikke vært borti løsemiddler før. Etter en uke en uke bynte jeg å føle meg litt deppa. Leste litt om kroniske hjerneskader,deprisjon og personlighetsendringer som følge av løsemiddler. Følte meg kvalm på slutten av noen dager også. Jeg går rundt å bekymrer meg om dette hele tiden nå. Kan det skje så fort? Eller er jeg bare paranoid? Ja du er paranoid, Det at du får hodepine er normalt sef, og det kan skje når du oppholder deg i sånn lukt i flere dager. Dette er helseplage og ikke helseskade. Helseskader etter så kort tid tror jeg ikke du får, mange år derimot er nok mer risk uten beskyttelse. Dersom det ikke er for varmt kan du kanskje kjøpe en sånn munn-maske? De har det på Biltema og Clas tror jeg. Endret 18. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
yolo93 Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Ja godt å vite at det bare er meg som overreagerer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Sniffer du lim daglig i et par tre år blir du løsningmiddel skadet, du kan jobbe i flere år med flyktige løsningsmidler og ikke bli skadet, hodepine er en naturlig konsekvens med og jobbe med dette. Det er dog farlig og få for mye veske på hendene over en lengre periode siden hendene absorberer vesker relativt bra, så det og bruke gummihansker er ikke dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå