Gå til innhold

Gaming laptop (8-9k)

Hyuki

Anbefalte innlegg

Hei, leter etter en spille laptop som jeg kan spare til, og vil helst ha noe i prisklassen 8-9k, (om det er noe utrolig spesielt med en pc, KAN jeg strekke meg opp til 10k, men ikke mer enn det.)

Jeg har sett litt på Lenovo IdeaPad Z500 til ~6/7k

1TB HDD på begge

8GB RAM på begge

Den til 6499 har i5 3230M, GeForce GT 740 (2GB) og touchskjerm.

Den til 6999 har i7 3632QM, GeForce GT 645M (2GB) og bakgrunnsbelyst tastatur.

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den virket utrolig god for prisen sin, jeg mener; full HD skjerm, 4GB dedikert minne og 12 GB ram til 7k, tror kanskje jeg sparer til den

Mengde VRAM på skjermkortet har ingenting å si, du må opp i 780M før det blir vits med mer enn 1GB VRAM på laptoper.

Ja, og 765M er dobbelt så kraftig som 750M med GDDR5 (den som er linket til har mye tregere DDR3,) og 780M er dobbelt så kraftig som 765M.

Skal du ha en gaming-laptop er det ikke vits i å gå for svakere enn 765M, billigste alternativ blir da: http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625369

Merk at denne kommer uten Windows installert, men det er en smal sak å fikse.

Lenke til kommentar

Så ingen av Lenovo laptop'ene er noe særlig de heller? :/

Støv har ikke så VELDIG mye å si, så lenge den ikke blir en bærbar vulkan og helst ikke veier flere tonn. (Brukte 8k for noen år siden på en ASUS N73SV som veide 3,4kg, never again.)

Endret av Hyuki
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt en bærbar med 1366x768 oppløsning, vi er jo i 2013. Skjermkortet (740M og 645M) er svakere enn GT 750M. Dog har den til 6999,- firekjerners prosessor, som er mye kraftigere enn i5-4200U.

Men som sagt, hvis litt bråk fra viftene går bra er W350S et godt valg.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Altså, jeg ser ikke etter å spille alt i "ultimate" settings.

Jeg greier meg med medium eller good på de spillene som krever mest.

Det går mest i GTA IV, Skyrim, MineCraft o.l.

765M er å anse som minstekravet for en akseptabel opplevelse i "nyere" spill som BF3, 650M, 660M, 750M, 745M, og 740M bruker alle GK107 som har akkurat litt for lite guffe for moderne spill.

Lenke til kommentar

For de fleste vanlige folk holder både 740M, 645M og 750M til BF3, Skyrim og GTA IV sålenge du setter innstillingene litt ned.

Hvis du opplever det som akseptabelt med 10-30 fps i BF3 når det blir heftig kan du like greit spille på konsoll så du ikke stiller med et gigantisk handicap.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder du å ta den diskusjonen igjen? Du vet inderlig godt hva jeg mener om den saken. Vi diskuterte jo dette for noen uker siden, men det endte opp med at du til slutt ikke svarte, så jeg regnet med at du var ferdig med det. Jeg spilte BF3 på en maskin med i7 3610QM og GT 650M (som er cirka like bra som 645M, 740M og 750M) med medium innstillinger 1080p og fikk 30FPS på de store MP-kartene, av og til ned til 25 når det ble mye action. Om dette er bra nok eller ikke, får trådstarter selv bedømme.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke spille spill som BF3 online, jeg spiller kanskje Call of Duty lokal med en venn av meg, men that's it. Spiller for det meste spill som bruker sprites, det er selvfølgelig noen få unntak. (Eks. Skyrim, Burnout, GTA IV, Portal osvosv.) :p

Spiller allerede MineCraft på 20-30 fps, men jeg vil gjerne ha det raskere enn det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...