Saftis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kjøpte en eldgammel platespiller for 75 kr på loppis, den er stereo, men har en slik enorm, singel plugg med 3 ledere i, er vel over en cm i diameter. Hva heter denne typen connector, og hvor få jeg kjøpt 2x phonoadapter ? Veit det er litt off-topic, men hva gjør vel det ? Lenke til kommentar
eberland Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Høres ut som en god gammel DIN kontakt. Mener det være mulig å få tak i en overgang til phono - hør med din lokale el-butikkk. Lenke til kommentar
kain Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 det Gjør veldig mye at det er of topic. Men ellers heter den stereo jack (hvis ikke den er rund med flere pinner inni nesten som en svhs plugg til datan for da er det en 5pins din) Overgang får du hos de feste Hi Fi butikker kanskje Clash olson Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 det Gjør veldig mye at det er of topic. Men ellers heter den stereo jack (hvis ikke den er rund med flere pinner inni nesten som en svhs plugg til datan for da er det en 5pins din) Overgang får du hos de feste Hi Fi butikker kanskje Clash olson Nei det er ikke stereo jack, de er ikke over 1 cm i diameter. Det er nok en DIN ja. Hvorfor gjør det noe at det er litt off topic ? Meldingen min kan ikke ta stort mer enn 1 kb å lagre på hw.no sine servere, og det er noe jeg har bruk for og lurer på. Det er ingen til tvang å lese innlegget, og de fleste mister vel uansett interessen når det står "platespiller" i tema. Den eneste grunnen jeg ser til at det kan spille noen rolle, er hvis det utvikler seg flaming pga. krangel om det har noe å si om det er off topic Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Ahhh metadiskusjoner er herrrrlige! Men altså: Som skrevet er dette nok en DINplugg (=Deutsche Industri Norme). Når du skal kjøpe overgang må du være oppmerksom på en ting. Det finnes nemlig to ulike koblingsstandarder for slike plugger, en for bånd/kasettspillere og en for platespiller. Hvis du bruker feil type får du høyre eller venstre kanal spilt av i begge høyttalerne. Du må mao. forsikre deg om at overgangen du kjøper er ment for platespiller og ikke kasettspiller. Dette står som regel tydelig påskrevet embalasjen, dessuten har de som regel en egen løs ledningsende for å feste til evt. jordskrue på forsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå