Gå til innhold

Satte i ny strømmforsyning, pc starter ikkje opp...


Gompen

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte meg nytt kabinett og ny strømmforsyning, da eg hadde flytta alt over i det nye kabinettet og skulle starte opp skjedde det ingenting, det fulgte med 3 vifter med lys i, og når eg skulle starte opp maskina var det eneste som skjedde når eg trykkte på "på" knappen var: viftene med lys blinket bare, strømmen var på kansje i et halvt sek eller noe...

 

lyset som er på hovedkortet lyser, men cpuvifte og andre vifter eg kobbler til hovedkortet skjer det ingenting med, menst de med lys i roterer så vidt ett hakk eller noe..

 

Noen som har peiling på hva dette kan vere ver så snill å svar for :)

på forrhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mekka sånn at jeg kan bruke en knapp på tastaturet for å skru på pcen. Det er litt vansklig å forklare men jeg kan prøve.

 

jeg koblet til to ledninger på hovedkortet (der hvor man skal koble til power-knappen) og førte deretter denne ledningen vidre inn i tastaturet. Der la jeg la jeg dem over hverandre under en knapp i tastaturet slik at de har kontakt bare når knappen trykkes ned. uff dette ble dårlig forklart, men du skjønner sikkert :wink:

 

for å finne ut om det er power-knappen som er problemet så kan du bare kortslutte de to pinnene som power-knappen skal kobles til. Hvis den ikke starter da så er det noe annet som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...