Gompen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Eg kjøpte meg nytt kabinett og ny strømmforsyning, da eg hadde flytta alt over i det nye kabinettet og skulle starte opp skjedde det ingenting, det fulgte med 3 vifter med lys i, og når eg skulle starte opp maskina var det eneste som skjedde når eg trykkte på "på" knappen var: viftene med lys blinket bare, strømmen var på kansje i et halvt sek eller noe... lyset som er på hovedkortet lyser, men cpuvifte og andre vifter eg kobbler til hovedkortet skjer det ingenting med, menst de med lys i roterer så vidt ett hakk eller noe.. Noen som har peiling på hva dette kan vere ver så snill å svar for på forrhånd takk Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Har du prøvd å flyttet alt tilbake til det gamle kabinettet? Hvis alt fungerer da - er det jo noe feil med det nye.. Hvis det er feil med det nye kabinettet - så fjern de viftene med lys i. Jeg har aldri hatt sansen for slike kombo-produkter.. Sjekk også spenningene fra ny PSU med multimeter. Lenke til kommentar
pekster Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det du kan prøve, er å bytte om på rambrikkene, og hvor de står hen. Det vet jeg et par (og meg selv) har brent seg på noen ganger Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Eg har prøvd med den gammle PSU`en, men det skjedde akkurat det samme... har forresten bare 1 rambrikke, men eg kan prøve å flytte på den.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Dobbelsjekk at du har kobla av/på, reset og indikatorledsa rett. Noen ide/floppykabler er det mulig å sett gal vei da er det ikke altid det starter opp. Har du kobla til psu-vifte og chipset vifte (hvis hovedkortet har det da) Koble fra så mange enheter som mulig å koble dem på igjen en etter en. Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 eg har til og med kobbla fra alt, og det funker fortsatt ikkje Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Prøv å kortslutt pin14 mde jord på hovedkort-kontakten. Starter ikke forsyninga da er den defekt... Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det kan godt henne at det er power knappen på det nye kabinettet som er ødelagt. Det har jeg opplevd.når jeg trykka på power-knappen så bare rykka det litt i viftene. Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Potetsekken, det er det samme som skjer med meg, det rykker litt i viftene, hva var det du gjorde da ?? Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 jeg mekka sånn at jeg kan bruke en knapp på tastaturet for å skru på pcen. Det er litt vansklig å forklare men jeg kan prøve. jeg koblet til to ledninger på hovedkortet (der hvor man skal koble til power-knappen) og førte deretter denne ledningen vidre inn i tastaturet. Der la jeg la jeg dem over hverandre under en knapp i tastaturet slik at de har kontakt bare når knappen trykkes ned. uff dette ble dårlig forklart, men du skjønner sikkert :wink: for å finne ut om det er power-knappen som er problemet så kan du bare kortslutte de to pinnene som power-knappen skal kobles til. Hvis den ikke starter da så er det noe annet som er problemet. Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 takker så masse, skal prøve dette, men det går an å bruke resetknappen og gjør det ikkje det da ? eg bare setter den der "power" knappen skal stå... eller ? Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 hva ville du anbefale å bruke å kortslutte med ? er ikkje helt sikker så må bare forsikre meg... Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 jeg pleier å bruke en skrutrekker, men du kan også koble til reset-knappen som du nevnte. Lenke til kommentar
felge Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 det samme skjedde meg en kompis av hag.. resultatet var at han hadde ødelagt HK og CPU !!!!!!! Lenke til kommentar
Gompen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 hmmm.... prøvde det men det skjedde fortsatt det samme... viftene beveger seg bittelitt... prøvde med reset knapp, og å kortslutte de... :// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå