indahla Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Når jeg ser på tilkoblete enheter på roureren min dukker det opp enheter uten navn. Kan dette være switcher jeg har i nettverket mitt, eller får ikke "unmannaged" switcher en egen IP? Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Unmanagede switcher får ikke IP adresser. Men alt annet med IP får da (NAS'er, PC'er, telefoner +++). Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Du kan sjekke hvem som eier MAC-adressen her:http://coffer.com/mac_find/ Kanskje det kan gi deg et hint om hvilken enhet det er Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 I Windows 7 kan jeg ved enten å dobbelklikke "Multiple networks" eller trykke på "See full map" få oversikt over hvilke enheter som er tilnyttet nettverket. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 En unmanaged lag 2-switch vil ikke bry seg om lag 3 (OSI-modellen). Den får ingen IP-adresse, og behandler heller aldri IP-adresser. Den vil behandle MAC-adresser for å sende mest mulig trafikk ut på riktig interface. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå