adder1972 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei igjen, Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner mye når det gjelder å kople PCer sammen. Ideelt burde det jo være slik som når jeg f.eks. kopler til digi-kameraet mitt. Da får jeg opp en meny med valgmuligheter for hva jeg vil gjøre (XP Home). Nå har jeg puttet FireWire kabel i to bærebare, en med XP Home og en med XP Prof. Begge registrerer at kablen er koplet til og at det er noe på den andre enden. Jeg skjønner imidlertid ikke hva jeg skal gjøre nå for å se filene på den ene maskinen vha den andre. Hvis noen gidder, hadde det vært fint med en temlig detaljert beskrivelse. Mvh, S 8) Lenke til kommentar
kloss Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 du må sett opp netverket via firevire på mine netverks steder kan du sette op nettet som vanlig lan Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Hei kloss, Kan du fortelle meg hvordan jeg gjør det? Mvh, S 8) Lenke til kommentar
div_ Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 utrolig, skulle til å spørre om det samme..og det det 1. temaet ligger rett foran nesen på meg...kult å slippe å lete jeg har en labtop med 4pin FW kabel og pc med 6pin FW kabel..kan jeg koble dem sammen og dele filer, eller vil jeg ødelegge noe, slik som med usb? takk Lenke til kommentar
handuet Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Alt for å ikke bruke lan, adder? To notebooks med firewire er vel nye nok til at de har innebygget nettverkskort? Isåfall er det bare å tilsette 1stk. krysset (merk deg krysset) nettverkskabel.... Sansynligvis finner datamaskinene hverandre. Gjør de ikke det er det bare å sette opp noen enkle ting (putte begge pcene i samme workgroup og gi dem navn...). Vet ikke om dette er no vits i å nevne men jeg vet at det å koble sammen to pcer med firewire fungerer mellom Macs... Ganske plugnplay også (the bastards)... Så muligheten er jo der, spørs bare om det støttes av XP.... Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Dette støttes av XP. Etter at de er kobla i sammen så oppfører firewire kobleingen akkurat som en kryssa nettverkskabel, bare med 400 mbps Sørg for at maskinene er i samme workgroup og del diskene. Eller du kan legge filer i den delte dokumeter mappa som du har i xp. Finner sikker en masse tråder om å sette opp et lite lan mellom to pcer med en kryssa kabel her på forumet. Vil være helt paralellt bare at du bruker firewire controlleren som netterkskort ( noen de alltid vil komme opp som i xp) Lykke til Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 trykk ctrl+win+f og søk etter navnet på den andre maskinen Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 trykk ctrl+win+f og søk etter navnet på den andre maskinen Lenke til kommentar
div_ Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 får ikke til dette opp pc med krysset kabel..har prøvd ALT!!! masse guider ect til ingen nytte...dere sier det er så lett.HA!!!! må jeg legge til ip på firewire også? hva hender med extern harddisk om jeg gjør det.vil den forandre stasjonsbokstav eller noe annet tull? Jeg bruker DL manager, har en liste lagret..skulle stasjonsbokstav endres, må jeg bruke timer på å forandre "path" på hver nedlastning i køen?..det vil jeg ikke..for mye arbeid! har gitt dem ip i samme "range" 192.168.2.2 og 192.168.2.3 osv subnettmask 255.255.255.0 samme workgroup men INGEN nytte. maskinene finner ikke hverandre I nettverk er det ikke noeen, ting av og til er det kanskje kommet opp en mappe med workgroupen i men det er ikke mulig å legge til mappene som jeg har valgt å dele tcp er installert, windows filesharing også ect har en makin som går på win me, den andre på xp...gir opp! gidder ikke mer bruker en extern harddisk kopierer til den med den ene maskinen, så kobler jeg på den andre og overfører videre.for jeg får ikke til fildeling har jo router..der må jeg ikke bruke krysset kabel emn vanlig cat5 men får ikke til nå heller.det er vel en dataguru configurasjon som MÅ gjøre som ikke er nevnt i noen av guidene.......når jeg skal opprette netverk er det også 4-5 forskjellige å velge.Føler ingen passer det jeg skal velge,men det for være grenser for hvor vanskelig det skal være har 1 maskin, den er koblet til internet via router..det er jo Labtop også..men labtop er på av og til på internet mens "main" pc er på hver gang den skrus på...hvilken nettverks config velger jeg?? har en router fra D-link den har standard instilinger..er det noe som ANBEFALES i skrues på/av i config? har satt password på det trådløse graiene. thats it...ellers fabrikk instillinger takk på forhånd! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nå har jeg puttet FireWire kabel i to bærebare, en med XP Home og en med XP Prof. Begge registrerer at kablen er koplet til og at det er noe på den andre enden. Jeg skjønner imidlertid ikke hva jeg skal gjøre nå for å se filene på den ene maskinen vha den andre. Hvis noen gidder, hadde det vært fint med en temlig detaljert beskrivelse. En god ting kan aldri sies for ofte, så her kommer det igjen: Google er min venn 1. Gå til www.google.com 2. i søkefelt, skriv firewire+network 3. Gå til første søkeresultat: Firewire Network guide - connecting computers at 400Mbps Her mener jeg du skal finne en utførlig detaljert beskrivelse - som du etterlyser. En annen fin artikkel finner du her: Networking With FireWire. Lykke til! Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 hmmm, det skal ikke være så vanskelig men. i XP så er det sånn at når ny maskivare kobles til så finner Xp og W2K den automatisk. sånn var det når jeg kobla min Nokia 5210 via infrarød til pc`en dette gikk fett, måtte bare aktivere infrarød i biosen min så var jeg på nett med en gang. både i XP og 2000, fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå