Gå til innhold

Styrmannsutdannet, hvor kan man jobbe på land?

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på hvilke konkrete jobber man kan søke på om man vil finne seg en jobb på land etterhvert om man er utdannet styrmann???

Finnes det slike jobber i det hele tatt?

Kan være vanskelig å være vekke så mye med tanke på famile osv.

Evt hvilke muligheter er det for omskolering/påbygging?

Er det noen som har peiling? :p

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre alternativ er vel jobb i VTS om en bor i nærheten, jobb på rederikontor om man har noen i nærheten.

Videreutdanning: Høgskolen i Vestfold har en master i Maritim ledelse (120studiepoeng)

http://www.hive.no/studietilbud/maritime-studier/master-maritim-ledelse/

og høgskolen i Ålesund har en master i krevende maritime operasjoner (90 studiepoeng)

av de to så synes jeg Vestfold sin virker best for videre jobbing på land

Lenke til kommentar

Andre alternativ er vel jobb i VTS om en bor i nærheten, jobb på rederikontor om man har noen i nærheten.

Videreutdanning: Høgskolen i Vestfold har en master i Maritim ledelse (120studiepoeng)

http://www.hive.no/studietilbud/maritime-studier/master-maritim-ledelse/

og høgskolen i Ålesund har en master i krevende maritime operasjoner (90 studiepoeng)

av de to så synes jeg Vestfold sin virker best for videre jobbing på land

Mange takk for svar, men det kan man vel ikke gå om man har gått fagskole feks? :)

Ja det er jo et alternativ

Lenke til kommentar

Hvis du har bachelor fra før så kreves det vanligvis at du har noe ekstra mattematikk (tror det er matematikk 3 faget heter) for å kvalifisere til toårig masterutdanning i ingeniørfag. Da tar det tre år for bachelor og to år i tillegg for master.

Altså, ja.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Men hvis du tar Bachelor så kan man vel gå videre på master? vil dette ta 5år ? :)

Nei, ikke om man vil ha en bachelor i Nautikk. Siden du har styrmannspapirer så slipper du unna alle STCW-fagene i bachelor graden siden de har du fra fagskolen og trenger da kun å ta de andre fagene som mangler, det burde vel gå på ett år eller noe skulle jeg tro alt etter hvor mye som trengs. Har du ikke generell studiekompetanse så har Høgskolen i Ålesund noe som heter y-veien for de med yrkesfaglig bakgrunn som ønsker å ta en bachelorgrad i stedet for å ta fagskolen. Pluss da 2år for en mastergrad så blir det da 3 år totalt.

De to mastergradene jeg nevnte må man ha en bachelor i Nautikk (eller annen relevant bachelor), trenger ikke å ta noe ekstra matematikk for å komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...