Gå til innhold

Hauppauge eller Elgato

OliverDH

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en HD PVR som jeg skal bruke stort sett på ps3 kanskje litt xbox 360, men er usikker på om jeg bør ta Elgato eller Hauppauge.

Har tenkt meg såfall Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition.

Tar component-kabelen lyd forresten?

- Oliver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.yeousch.com/community/threads/a-psa-capture-card-specs-comparisons.14/

Hauppauge HDPVR2
NOTE: This is NOT the Hauppauge HDPVR.

• Records from: Component; HDMI
  • HD Passthrough: Yes
  • Best video quality: 1080p (Xbox 360/PC only; records PS3/Wii gameplay at 720p/480p respectively)
  • Editing software included: No, but it comes with a software for converting files for other editing software
  • Flashback recording (Can record recently-played gameplay): No
  • Livestreaming: Automatic (Thanks to Skarin for the update)

Elgato Game Capture

• Records from: Component; HDMI
  • HD Passthrough: Yes
  • Best video quality: 1080p (Xbox 360/PS3[With current patch]/PC only; records Wii gameplay at 480p)
  • Editing software included: Yes
  • Flashback recording (Can record recently-played gameplay): Yes
  • Livestreaming: Manual

Så et sammenligning iforhold til bitrate eller noe tidligere, hvor Elgato kommer mye bedre ut og gir mer for pengene. Softwaren er mye enklere å håndtere også

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Har HDPVR'en selv og den fungerer som den skal. Litt stor og klumpete og litt dårlig software, så hadde gått for Elgato den dag idag.

Vet du ikke spørr om PS4/Xbox One men det er usikkert hvorvidt HDPVR og Elgato kan ta opptak fra de nevnte next gen konsollene. Men mener Hauppauge har sagt at den nyeste maskinen deres kan ta opp fra Xbox One, PS4 er usikkert enda.

Lenke til kommentar

Ville heller kjøpt Avermedia Live Gamer HD i kombinasjon med en DVI+toslink to hdmi converter som du betaler 150kr for på ebay. Da kan du ta opp fra PS3 i 1080P med ren HDMI kabel. I tillegg er dette et kort som også avbelaster pcen din for streaming med 80%. Så slipper du å stresse med så mye kabler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt HDPVR2 og kan si at capture-kvaliteten er bra, men at den fungerer heller dårlig til broadcasting/streaming. Altså, den fungerer men jeg var ikke fornøyd, returnerte og fikk igjen pengene. Kjøpte senere et AverMedia C985 Live Gamer HD, som fungerer veldig bra! Så vil heller anbefale det foran HDPVR2 og Elgato.

AverMedia C985 Live Gamer HD hele veien.

Så dette tar opp Xbox og PS gameplay også?

Lenke til kommentar

Black magic > Avermedia > Elgato > Hauppauge

Utifra testene og resultater, så kan man si ytelsesmessig at black magic er et hestehode foran Avermedia, Avermedia er et hestehode foran elgato, elgato er et halvt hestehode foran hauppauge.

Og så må du da kikke selv og vurdere hvor greit det ser ut å sette opp de diverse produktene opp mot de produktene du skal koble til, softwaren som følger med, har du utstyret til å bruke Black magic og avermedia etc.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...