LurerPåEnDel Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg har da kommet inn på studiespesialisering. Er det noen viktige ting jeg burde vite? Jeg er egentlig skikkelig forvirra, ettersom jeg ikke aner hva som skjer nå fremover. Kan noen fortelle greia med realfag, samfunnsfag og det der? Og hva skjer med valgfaget? Hva kommer til å skje fremover dette året? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Det første året har du bare fellesfag. Det er først mot slutten av skoleåret du må bestemme deg for samfunnsfag eller realfag i vg2 og vg3. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Dette året skal du ikke ha valgfag, sett bort ifra språk og T-eller P-matte. På VG1 har du samfunnsfag, geografi, engelsk og naturfag som er avgangsfag. Karakterene du får i disse fagene kommer også på vitnemålet du får etter VG3. Mot midten/slutten av semesteret skal du levere søknad om å komme inn på VG2, og da kan du velge mellom å ha realfag(fysikk, kjemi, biologi osv.) og samfunnsfag(som f.eks sosiologi og sosialantropologi). Du virker stresset, og det skjønner jeg, men det går som oftest bedre enn man først tror. Det første året er det stort sett bare fellesfag du har, så ingen grunn til bekymring. Du skal ikke ta noen store valg med det første. Lenke til kommentar
LurerPåEnDel Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Dette året skal du ikke ha valgfag, sett bort ifra språk og T-eller P-matte. På VG1 har du samfunnsfag, geografi, engelsk og naturfag som er avgangsfag. Karakterene du får i disse fagene kommer også på vitnemålet du får etter VG3. Mot midten/slutten av semesteret skal du levere søknad om å komme inn på VG2, og da kan du velge mellom å ha realfag(fysikk, kjemi, biologi osv.) og samfunnsfag(som f.eks sosiologi og sosialantropologi). Du virker stresset, og det skjønner jeg, men det går som oftest bedre enn man først tror. Det første året er det stort sett bare fellesfag du har, så ingen grunn til bekymring. Du skal ikke ta noen store valg med det første. Tusen takk Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Nå forklarte OF5 det veldig enkelt hvordan det fungerer. Du vil nok få massevis av informasjon på skolen før viktige datoer. Og er du usikker så har de fleste videregående skoler flinke rådgivere, og kontaktlærere. Endret 18. august 2013 av Camorra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå