Gå til innhold

Ny skjerm til PC og konsoll


Weeb91

Anbefalte innlegg

Hei, er på utskikk etter en ny PC skjerm. har bestemt at jeg skal ha 27", og skal også brukes på min xbox, så jeg ikke kaprer TVen når GTA 5 kommer : - )

På PC er det egentlig ikke noe fast jeg spiller. Spiller litt Battlefield 3 (og 4 når det kommer) bilspill (NFS / GRID) Crysis 3 og har spillt World of Warcraft tidligere.

Til konsollbruk blir det nok ikke mye mer enn GTA jeg kommer til å spille.

 

Har satt budsjett til 3500 +/- 200,-

 

Skjermer jeg har sett på er

 

 

Philips 272C4QPJKAB

https://prisguiden.no/produkt/philips-272c4qpjkab-193014

 

 

 

Dell Ultrasharp U2713HM

https://prisguiden.no/produkt/dell-ultrasharp-u2713hm-166517

 

skjermen må ha HDMI, Display port (hvis dette er bedre enn DVI?) og DVI.

 

noen anbefalinger?

 

Edit:
Lagt til link, fungerer ikke URL BB kode lengre?

 

Endret av Weeb91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermer uten HDMI, men med DVI kan kobles til Xbox med HDMI-DVI adapter, men da får man ingen lyd via HDMI ofte, osv.

 

Men du kan ta en titt på Crossover 27QD-P. Må bestilles fra Sør Korea, på ebay. Litt risky, men er du litt heldig så får du en 27" 1440p/60Hz IPS uten pixel feil og uten spesielle "defects" i bildet. Kommer dog kun med DVI utgang (de med HDMI sliter med etterslep i bildet). Men gir mye for penga. Jeg fikk selgeren på ebay (redcap) til å sette ned verdien på pakken så jeg slapp unna toll osv, så skjermen endte på rundt 2000 kr, inkl frakt fra Gangnamstyle land

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjermen kom på lørdag, og godt fornøyd med tanke på den lave prisen. De innebygde høytalerene var overraskende gode faktisk.

Dog et lite(men likevel stort) problem. Er ikke alltid skjermen vil slå seg på, og det ser ut til at problemet kommer ved bruk av DisplayPort. Bruker en Display Port - Mini DP kabel. Ganske irriterende. Kan alltids bruke DVI kabel, men da må jeg bruke ekstra lydkabel i tillegg for å få lyd fra pcen. Leste flere som hadde samme problem, men fant ingen løsning på det..

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...