Lieberung Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg har nettopp satt inn BCM70015 Crystal HD High Definition video decoder (PCIe Mini Card) i min Zotac Ion hovedkort og og installert driverne for Windows 7 (64) bit som jeg lasted ned herfra: http://www.broadcom.com/support/crystal_hd/ Alt ser fint ut ti enhetsbehandling, decoderen ligger uten feilmelding under audio og video devices, men jeg kan ikke se noen endringer i lag fra filmer streamet HD fra Netflix og ei filmer jeg spiller av lokalt, dessuten er CPU belastningen den samme som tidligere. Noen her som kan hjelpe meg med å få Windows (eventuelt applikasjonene) til å benytte denne video-dekoderen istedenfor CPU? OS: Windows 7 64 bit Hovedkort: IONITX-T-U Lenke til kommentar
qtek Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hva sier produktbeskrivelsen/manualen om hvordan dette skal brukes da? Og hva var årsaken til at du kjøpte dette produktet? Hakkete avspilling? Mitt råd er å kvitte seg med Ion hovedkortet og gå for et hovedkort med støtte for Inlel Core i3, koster jo selvfølgekig litt men det blir jo så mye bedre Lenke til kommentar
Lieberung Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Ingen manual fulgte med, det var et produkt jeg fant omtalt på nettet. Tenkte det ville løse hakkete avspilling av HD streamin fra Netflix etc. Mulig det beste er å gå for et nytt ITX hovedkort med kraftigere cpu som du anbefaler. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det er jo andre ting som kan påvirke avspillingen som dårlig trådløst nett og andre nettverksproblemer men jag hadde samme hovedkort som deg tidligere og ble aldri helt kvitt småhakking ved bruk av TV og video. Etter jeg byttet til Core i3 CPU så har jeg ikke hatt problemer med hakking overhodet. Hvis du har trådløst nett så vil jeg anbefale en god Dual Band router og Intel Centrino trådløse kort, de bare virker og er 100% stabile. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Finner dette på xbmc sin wiki http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Broadcom_Crystal_HD Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg ga opp Netflix på PC. Spilleren har ikke mulighet til å skifte fra 60hz til 24/25/30 og avspillinga var dårlig samma hvilken browser jeg brukte og det var det samme om det var en i7 med AMD 7950 eller en AMD E350 boks. Sansynligvis pga. DRM infisert avspiller som ikke bruker HW aksellerering. På den andre sida spilte den billige Sony Blu-Ray spillern min Netflix videoer som bare det, i "super-hd", uten den typiske framerate 24=>60hz hakkinga, med bildekvalitet som var mye bedre enn det jeg klarte å få til på PC'n. Ser ut som Google Chromecast med Netflix gjør det samme til en veldig fin pris http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379357 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå