sdf123 Skrevet 17. august 2013 Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe meg en terrengsykkel og usikker på hva jeg skal kjøpe, jeg har sett på disse 3: http://www.hardrocx.no/portfolio_item/cambrium-sl-29r/ http://www.scott-sports.com/global/en/products/227714/scott-scale-950-bike/ http://kremsykkel.no/velocite-flux-7005-xc-29er.html De 2 første kan jeg få for 9999kr, den siste 10900kr. Er det en av dem som skiller seg ut fra de andre? Er det andre som jeg burde ta en titt på? Jeg er jo ny, så vet ikke hvor stor forskjell jeg vil merke på syklene, men er jo greit å kunne ha den jeg kjøper nå noen år ihvertfall.. Endret 17. august 2013 av RickyG Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. august 2013 Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 Hardroxen utgår etter mitt syn. Scott vs. velocite er utstyrsmessig ganske like, selv om jeg holder en knapp på velocite siden jeg synes 2x10 er å foretrekke over 3x10, samt jeg foretrekker sram over shimano. Scotten har en noe slakkere geometri så den er nok noe bedre nedover (Og velocite blir tilsvarende enklere oppover), men direkte slakke er vel ingen av de (Det er heller ikke vanlig på hardtail). Prøve de er å anbefaler om mulig. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 Takk for svar! Har du noen forslag på en sykkel i den prisklassen, eller må jeg over 15.000 for å få noe bedre? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. august 2013 Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 Vanskelig å svare på. Det kommer helt an på hvilke tilbud du kan finne i butikkene. Se på hva du kan finne av cannondale/specialized kanskje. En cannondale med lefty kan være et veldig attraktivt valg i segmentet men jeg mistenker det blir dyrt.Ellers finner man ofte gode utstyrspakker for rimelige priser på nakamanter* og white *) Nakamura/diamant, begge er fra gresvig Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 19. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2013 Noe erfaring med Canyon? Man kan kun handle dem på nettet ser det ut som! Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. august 2013 Rapporter Del Skrevet 19. august 2013 Jeg har en Canyon (Torque EX), min erfaring med de er rimelig god selv om det var noen usmurte ledd slik jeg fikk den levert. Man bør bære forberedt på å mekke selv siden man stiller sist i køen med egenimportert sykkel hos de lokale sykkelbutikkene. Hardtailer er det lite som kan gå galt på så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å anbefale deg å kjøpe der om du finner noe som passer, du er tilstrekkelig kjent med geometri til å selv vurdere om størrelsesanbefalingene er riktige (Ikke så kritisk på terrengsykkel som på racer), samt ikke har unbrakonøkkelskrekk. Du får svært mye utstyr for pengene med Canyon, og rammene er jevnt over gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå