Aetius Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Right. Samme problem med annet grafikkort, så da er det skjermene som er problemet. Greit, etter at 6 av 7 Dell-skjermer har utviklet problemer, som oftest innen 3 måneder, vet jeg nå bedre og kommer til å holde meg unna Dell-skjermer i fremtiden. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hej Aetius Jeg er lei for at høre, at du har problemer med dine skærme, Hvad er det for en model? Så undersøger jeg gerne sagen nærmere. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Hej Aetius Jeg er lei for at høre, at du har problemer med dine skærme, Hvad er det for en model? Så undersøger jeg gerne sagen nærmere. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Hei, og takk for respons! Det dreier seg om to stk Dell U3014 som jeg kjøpte i sommer. Settes de opp med hver sin (dual channel) DVI-kabel, gjelder det begge skjermene. Settes de opp i daisy-chain over Display Port gjelder det bare den skjermen som er koblet direkte til PCen. Problem nr 1 arter seg slik at skjermen går i dvale når jeg slår av PCen, men slår seg på igjen etter 10-20 sekunder, og blir stående på. Slår jeg den av og så på igjen, vil den gå i dvale, men våkne igjen på samme måten. Problem nr 2 er at jeg svært sjelden får respons i skjermenes innebygde kortleser. Problem nr 3 er at jeg ikke får USB3 ut av skjermenes innebygde USB-hub, selv om de skal være spesifisert som USB3 og er koblet med riktig type kabel i riktig uttak på PCen. Alle disse tre problemene forekommer med ulike PCer, hvor eneste felles faktor er skjermene. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Tak for den uddybende information. Er dette de 2 eneste U3014 du har, eller har du flere? Det der bekymrer mig, er at det tyder på at begge skærme har samme problem, hvilket under normale omstændigheder skulle være meget mærkeligt, hvis det skulle være en defekt. Jeg frygter derfor at det måske kan være et kompatibilitet problem. Jeg ville gerne bytte skærmene, men såfremt det er et problem med kompatibiliteten, så ville det jo beklageligvis ikke hjælpe. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Hei, og takk for svar! Bare så det er sagt: Hoveproblemet som jeg hadde før, med at PCen ikke startet, skyldes ikke skjermene. De andre tre småproblemene skyldes nok imidlertid skjermene og ikke PCen, da jeg har prøvd med flere PCer, ulike grafikkort, forskjellige innganger, etc, og problemene vedvarer. Det er mulig det er et kompatibilitetsproblem, men dette ligger i så fall i skjermene. Disse to U3014 er de eneste jeg har, men jeg har tidligere hatt til sammen fem stk U2711, og ingen av problemene var til stede på dem. Mange ANDRE problemer, men ikke akkurat disse (delvis fordi det er USB2 de har innebygget, ikke USB3). Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hvis det kun havde været den ene skærm der havde problemer, ville jeg have været ret sikker på, at det var en defekt, og have ombyttet skærmen. Da det istedet er begge skærme gør det, tyder alt på inkompatibilitet, og jeg er rimelig sikker på, at en ombytning ikke vil løse problemet, desværre. Der kan være komponenter i systemet, der ikke matcher skærmene, men det kan være ret svært at sige. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Hvis det kun havde været den ene skærm der havde problemer, ville jeg have været ret sikker på, at det var en defekt, og have ombyttet skærmen. Da det istedet er begge skærme gør det, tyder alt på inkompatibilitet, og jeg er rimelig sikker på, at en ombytning ikke vil løse problemet, desværre. Der kan være komponenter i systemet, der ikke matcher skærmene, men det kan være ret svært at sige. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Når samme problem er til stede med flere ulike PCer og sett av komponenter er det svært lite trolig at det er snakk om noen form for inkompatibilitet som ikke skyldes skjermene. Mulig, men svært lite trolig. Jeg tror ikke det skyldes en feil som har oppstått i skjermene etter kjøp heller, bare så det er sagt, men at det er dårlig design av produktet fra Dells side er helt klart, dersom det her er snakk om noen form for inkompatibilitet. Komponentene og PCene jeg har testet dette med er svært vanlige, og hvis Dell produserer utstyr som ikke virker med dette, er det Dell som har et problem, ikke Intel, Asus, ASRock, nVidia, etc. Jeg beklager at jeg kan virke krass her, men jeg har hatt en lang historie gående med Dell og deres kundeservice før, som har gitt meg liten grunn til å stole på deres rutiner, metoder og kompetanse. Her er en fyr som har samme problem: http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/f/3529/t/19510159.aspx Endret 3. september 2013 av Aetius Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Udfra DCF tråden, kunne det lyde som om, at en ombytning eventuelt kunne hjælpe. Jeg skal dog lige høre om én ting. Opstår problemet også hvis du kun connecter den ene skærm? Såfremt det er det samme med kun én skærm tilsluttet, så send mig gerne dine servicetags i en privat besked, og jeg vil med glæde se nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Udfra DCF tråden, kunne det lyde som om, at en ombytning eventuelt kunne hjælpe. Jeg har dårlige erfaringer med Dells rutinger for bytte av defekte skjermer, så jeg ønsket heller å ta dette via butikken jeg kjøpte dem i, DigitalImpuls. Skjermene har blitt returnert til dem, så får vi se hva som skjer derfra. Helst ønsker jeg å heve kjøpet slik at jeg kan kjøpe skjermer av et annet merke. En mer utførlig beskrivelse av feilene finner du her. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Udfra DCF tråden, kunne det lyde som om, at en ombytning eventuelt kunne hjælpe. Jeg skal dog lige høre om én ting. Opstår problemet også hvis du kun connecter den ene skærm? Såfremt det er det samme med kun én skærm tilsluttet, så send mig gerne dine servicetags i en privat besked, og jeg vil med glæde se nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook Da skjermene blitt sendt i retur til Dell, via butikken hvor jeg kjøpte dem ( Digitalimpuls.no) og Dell har etter en drøy uke sendt brukte skjermer i retur, som de gjorde gjentatte ganger sist da jeg hadde problemer med mine U2711. Dengang var det en salig drittjobb å få Dell til å sende fabrikknye skjermer i retur, en krangel jeg ikke ser frem til å ta på nytt nå. Her er et utdrag fra mailen jeg sendte Digitalimpuls: At Dell sender brukte skjermer i retur er 100% uakseptabelt, av flere grunner: 1) Alle kabler var vedlagt skjermene jeg leverte inn. Å få kabelløse skjermer i retur er dermed ikke spesielt redelig av dem. 2) Medfølgende kalibreringsrapport er et av salgspunktene for disse skjermene, og tar jeg ikke mye feil mangler erstatningsskjermene dere har fått også disse. 3) Å sende brukte skjermer i retur er imot norsk lov, ihht Forbrukerombudet, og dette har også Dell gått offentlig ut og sagt de har sluttet med. Tydeligvis løy de dengang. 4) Aldri mer Dell! 5) Sist jeg fikk brukte erstatningsskjermer fra Dell hadde de samme feil som de skjermene jeg leverte inn. Interessant lesning her, for øvrig: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/erstattet-raadyr-pcskjerm-med-ett-aar-gammel-bruktskjerm-3626335.html Hans Seime, PR- og kommunikasjonsansvarlig i Dell Norge, beklager og forklarer saken slik: – I Norge er det ikke lov å sende ut renoverte skjermer, men loven er annerledes i andre skandinaviske land, sier han. Endret 22. oktober 2013 av Aetius Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hej Aetius Som konsument har du altid ret til en ny skærm, og ikke en refurbished. Dog er du i denne sag ikke direkte kunde hos Dell, men hos en reseller. Du er derfor konsument i deres virksomhed, mens de er bedriftskunder os os. Bedriftskunder har beklageligvis ikke samme rettigheder som en konsument, og så længe produktet er i god stand, kan de derfor tilbydes et refurbished produkt indenfor lovgivningens nuværende rammer. De har det endelige ansvar overfor dig som konsument, og derfor ansvaret for om du får en helt ny eller en refurbished skærm. Jeg kan godt forstå hvis dette kan virke forvirrende, men håber ovenstående opklarede sagen bedre. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Hej Aetius Som konsument har du altid ret til en ny skærm, og ikke en refurbished. Dog er du i denne sag ikke direkte kunde hos Dell, men hos en reseller. Du er derfor konsument i deres virksomhed, mens de er bedriftskunder os os. Bedriftskunder har beklageligvis ikke samme rettigheder som en konsument, og så længe produktet er i god stand, kan de derfor tilbydes et refurbished produkt indenfor lovgivningens nuværende rammer. De har det endelige ansvar overfor dig som konsument, og derfor ansvaret for om du får en helt ny eller en refurbished skærm. Jeg kan godt forstå hvis dette kan virke forvirrende, men håber ovenstående opklarede sagen bedre. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Så du motsier altså din egen sjef, som sier noe ganske annet i denne artikkelen? http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/erstattet-raadyr-pcskjerm-med-ett-aar-gammel-bruktskjerm-3626335.html Hva slags deal butikken har med dere er imidlertid ganske riktig meg uvedkommende, men jeg synes det er merkelig kundebehandling av dere dersom butikker som mottar feilvare avspises med noe annet enn fullverdige erstatningsprodukter. Jeg kommer i alle fall ikke til å godta noe annet enn fabrikknye skjermer i retur. Jeg synes det er svært tvilsom oppførsel av Dell å selge feilvare og ikke ordne opp etter seg på skikkelig vis, enten det nå er varer som har nådd forbrukeren via en butikk eller direkte fra Dell selv. Sist jeg kjøpte feilvare fra Dell var det for øvrig direkte fra Dell, og det var et tremåneders helvete å forsøke å få dere til ordne opp i det. Derfor valgte jeg denne gangen å kjøpe via en butikk som har en kundebehandling jeg stoler på. Feilen jeg gjorde var å kjøpe Dell. Det skjer ikke igjen. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Så du motsier altså din egen sjef, som sier noe ganske annet i denne artikkelen? http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/erstattet-raadyr-pcskjerm-med-ett-aar-gammel-bruktskjerm-3626335.html Hva slags deal butikken har med dere er imidlertid ganske riktig meg uvedkommende, men jeg synes det er merkelig kundebehandling av dere dersom butikker som mottar feilvare avspises med noe annet enn fullverdige erstatningsprodukter. Jeg kommer i alle fall ikke til å godta noe annet enn fabrikknye skjermer i retur. Jeg synes det er svært tvilsom oppførsel av Dell å selge feilvare og ikke ordne opp etter seg på skikkelig vis, enten det nå er varer som har nådd forbrukeren via en butikk eller direkte fra Dell selv. Sist jeg kjøpte feilvare fra Dell var det for øvrig direkte fra Dell, og det var et tremåneders helvete å forsøke å få dere til ordne opp i det. Derfor valgte jeg denne gangen å kjøpe via en butikk som har en kundebehandling jeg stoler på. Feilen jeg gjorde var å kjøpe Dell. Det skjer ikke igjen. Hej igen Jeg modsiger som sådan ikke min chef. Hvis du læser artiklen igennem, påpeges det også fra forbrukerrådet, at det er sælger som har ansvaret overfor kunden: "– Selger kan ikke skyve ansvaret over på bakre ledd når de har solgt en vare som ikke fungerer, sier kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos i Forbrukerrådet." & også fra vores egen PR & kommunikationsansvalige: "Han understreker også at det er Dustin som har det juridiske ansvaret for å rydde opp overfor kunden." Vi forsøger altid at yde bedst mulig service overfor både vores egne & vores partners kunder, og beklager at du ikke har været tilfreds med den håndtering din sag tidligere har haft hos Dell. Jeg har tidligere forsøgt at hjælpe dig med specifikt denne sag, men du informerede mig om, at du ønskede at returnere skærmene istedet. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg modsiger som sådan ikke min chef. Hans Seime, PR- og kommunikasjonsansvarlig i Dell Norge, beklager og forklarer saken slik: – I Norge er det ikke lov å sende ut renoverte skjermer... Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Dette er fuldt ud korrekt i forbindelse med konsumenter der har handlet direkte hos os, men igen må jeg henvise til den fulde tekst: "Han understreker også at det er Dustin som har det juridiske ansvaret for å rydde opp overfor kunden." Jeg er ikke interesseret i at diskutere, jeg fremlægger bare facts omkring forskellen på kommercielle kunder og konsumenter. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå