Ithomas Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Kjøpte inn rundt 10 ruller med Kodachrome for litt siden og tenkte å bruke noen av de i ferien nå. Surfet litt rundt på nettet og kom over denne påstanden: Dwayne’s Photo, a photo processing business in Kansas and the last place on planet Earth still developing Kodachrome, has officially stopped processing the famous film. Har ingen labber i Norge mulighet til å fremkalle kodachrome? Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Vet ikke noe om resten av verden, men i Oslo, på Grønnland tror jeg, er det en person som tar det meste. For noen måneder siden gikk jeg til FotoVideo med noen negativer og de sa at jeg skulle gå til han,. Husker desverre ikke hvor det er Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Kjøpte inn rundt 10 ruller med Kodachrome for litt siden og tenkte å bruke noen av de i ferien nå. Surfet litt rundt på nettet og kom over denne påstanden: Dwayne’s Photo, a photo processing business in Kansas and the last place on planet Earth still developing Kodachrome, has officially stopped processing the famous film. Har ingen labber i Norge mulighet til å fremkalle kodachrome? Kodachrome-fremkalling ble "offisielt" avsluttet for en stund siden når Dwayne's Photo som var siste som drev med det avsluttet. Om det kan finnes noen som gjør det på hobbybasis vet jeg ikke. Ville sjekket veldig nøye før jeg brukte en Kodachrome-film i dag. Kodachrome ble muligens fremkalt i Norge frem til 70-tallet, men siste tiden jeg brukte en del Kodachrome (80-tallet) ble det sent ut av landet for fremkalling. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Når man leser på The Kodachromeproject.com Forums for å se om det finnes noen løsninger så er ikke resultatet veldig oppløftende. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Det er en ganske vanskelig prosess for å fremkalle denne filmen. Et lite søk på google etter K-14 prosessen gir en del svar på hvordan denne prosessen er. Men tror ikke man får tak i kjemi heller mer. Noen har fremkallt denne filmen i sort/hvit kjemi med OK resultat. Men da mister man selvfølgelig fargene i filmen. Her står det litt mer. Endret 20. august 2013 av M.H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå